Hoe hitjes te maken

waz

Hobbyhoer
Heel simpel gwoon samplen, easy like that? JA. Dus geen synthesizers nodig? NEEN. Waarom zijn ze zo duur dan ? omdat muzikanten (de succesvolle) een bedrijfje hebben dus geld moeten uitgeven. Je weet wel belasting je grote vrind :D

Efin duidelijk topic post hier je (be)vindingen :P

Was laatst radio aan het luisteren hoor ik dit. Viel van mn stoel :

Dat is toch niets nieuws....

Nah ja in negatieve/ pijnlijke zin idd bedoel als compleet naïeveling, was ik in de veronderstelling......mn droom is aan duigen, sinds de ontdekking8o). Vond het dus vet bedachte lijntje(s)/ track. Een paar overeenkomsten ? hahaha hele track is gebaseerd op de main lijn.

Zet die van DJ Jean aan binnen enkele seconde hoor je die lekkere basline (tune). De drums enzo dat geloof ik wel das geen kunst. Met alle respect voor de makers (zijn volgens mij de clubheads, geweest). Track zit verders gwoon goed in elkaar niks of af te dingen.

Dus wij denken dat dit alleen voorkomt in de dance-scène ?

Hmmmm, lets see.

Gebruik soms mijn tv als radio. Omdat ik tv dan zat ben. Was dus oldies aan het luisteren heerlijke ouderwetse muziek op de achtergrond.

En opeens gebeurde precies hetzelfde ik wtf, spoel trug, zeg tegen mij vriendin hoor je het. Zij hoorde het dus niet.

Laatst gewijzigd:
Goed bedachte tracks of niet ? heerlijke tune's/ grooves.....jaaa lekker. Goed bezig die Will Smith, verdient alle credits, zeg je dan als complete naïeveling. En kruipt in je hok om ook zoiets lekker te maken, lukt het je niet ? geen wonder, denk je dan, (ja) moet ook die synths hebbuuuh, die ze laatst hebben geshowd enzo ghehe :P

Laatst gewijzigd:
Kijk zo goed bedacht, wat hebben ze veranderd, lolz ghehe 8o). En als je dacht dat dit het was haha. Muziek maken is toch echt een kunst. Samplen trouwens ook :D. Origineel is trouwens 10X beter :

Heel simpel gwoon samplen, easy like that? JA. Dus geen synthesizers nodig? NEEN. Waarom zijn ze zo duur dan ? omdat muzikanten (de succesvolle) een bedrijfje hebben dus geld moeten uitgeven. Je weet wel belasting je grote vrind :D

Efin duidelijk topic post hier je (be)vindingen :P

Was laatst radio aan het luisteren hoor ik dit. Viel van mn stoel :

http://www.youtube.com/watch?v=61uE1YeselQ

http://www.youtube.com/watch?v=pe-yhsV-UbA&feature=player_embedded

Als je in de buma stemra aanmelding kijkt, zie je dat t netjes met toestemming van de originele artiest gebruikt is. Kortom: jatten is een groot woord. Meer: goed gecovered.

Heb je jaren in een grot gewoond dan, dit is toch algemeen bekend? Zet eens wat oude Stevie Wonder platen op..

Als je in de buma stemra aanmelding kijkt, zie je dat t netjes met toestemming van de originele artiest gebruikt is. Kortom: jatten is een groot woord. Meer: goed gecovered.

Of je "leent" het idee eerst en daarna loop je richting Buma (boevenbende) met een zak geld om het allemaal binnen de Buma lijntjes te plaatsen...

eeehm :erm:
hoe lang is dit al aan de gang? jaar of 30 of zo?

Even een toelichting op "The Launch":
Dat nummer van Jean is (mede-)geproduceerd van de heren van de Klubbheads (Jan Voermans, Koen Groeneveld en Addy van der Zwan).
Voornamelijk Koen Groeneveld is groot geworden door het samplen van oude disco/dance/rnb nummers. Ik kan me geen enkel nummer van hem herinneren dat niet ergens anders van gespiekt is, en hij heb er best veel gemaakt.
Ik kijk hier dus niet van op ;)

Een aantal jaar geleden heeft hij het bij de rechter nog eens aan de stok gehad toen hij dit met "Without Me" van Eminem flikte:

disco in een nieuw jasje stoppen is niks mis mee zolang je er wat meer mee doet dan alleen iets van een wobble basje erachter zetten. Het wiel hoeft niet altijd opnieuw te worden uitgevonden, beter goed gejat dan slecht bedacht.
En ja het komt overal voor, kijk maar eens naar popbands zoals Coldplay bijv.

disco in een nieuw jasje stoppen is niks mis mee zolang je er wat meer mee doet dan alleen iets van een wobble basje erachter zetten. Het wiel hoeft niet altijd opnieuw te worden uitgevonden, beter goed gejat dan slecht bedacht.
En ja het komt overal voor, kijk maar eens naar popbands zoals Coldplay bijv.

Tja ik zeg BETER SLECHT BEDACHT DAN GOED GEJAT....

kijk en daarom is hedendaagse muziek gewoon zo saai geworden. Tis allemaal et zelfde 120BPM 4/4 zelfde 4 accorden, zelfde refrijntje want dan erkennen mensen het. Of gewoon effe wat samplen en hop een hit (hiermee trouwens niet gezecht dat dat makkelijk is, hoop hits doe ik niet na) maar et is wel inspiratie loos, saai en beslist niet spannend. Ik heb veel meer met mensen die is wat anders doen niet altijd hetzelfde, doe is gek, misschien is het kut. maar inspireert het andere mensen weer tot iets beters en zo heb je vooruitgang.

er blijven altijd zat mensen die hun eigen dingetje doen
laat alle platte boeren maar poen verdienen
daar liften de contactgestoorde knoppendraaiende eenlingen ook op mee
het is wel jammer te noemen op zich dat de uniekere dingen wat in een onzichtbaar hoekje worden gedrukt door de mainstream blotebillenmassa, maar hoe moeilijk is t op t moment om de leipste obscuurste uitvoeringen van de gruwelijkste dikste muziek te vinden?
niet, lijkt me
je hoeft al die crap niet te luisteren en er bestaat al vele malen meer vette muziek dan je ooit kan luisteren in je leven
maar tis wel lekker
om effe af te geven op al die zielloze mongols die hun eigen creativiteit totaal om zeep helpen met al die hersendode baggermeuk
daar ben ik t wel mee eens

Jatten is niet in mijn vocabulaire voorgekomen. Samplen is op zichzelf niets miss mee. Merk idd dat ik niet in een grot/ maar onder een steen heb geleefd. Heb toch echt een ander muziek ethos meekregen.

Over rechten, tja daar ga ik niet over. Ga er vanuit dat het dan ook goed geregeld is. Maar wel cool dat ik dit ontdek, je weet wat ze zeggen beter laat dan nooit.

Biedt wel nieuw perspectief moe k zeggen. Straks maar es eea in elkaar proberen te flanzen :)

@ pernophus....de eerste die aanvult, mooie aanvulling met leuke inside info. :okdan:

Dit is een mooi voorbeeld van hoe ik samplen ken. Wat je hoort vanaf 3.25 is een kalkoen:D:

T maakt niet uit wat je maakt. Geleend, of gejat word er altijd wel. heb momenteel 4 regelrechte plagiaatzaken lopen. Gewoon mensen die 1 op 1 mijn platen gecoverd hebben, en "vergeten" zijn wie ze geschreven had.

Commercieel: ja. Maar zo heeft natuurlijk ieder zijn ding, en daar moet je over en weer respect voor hebben.

@ pernophus....de eerste die aanvult, mooie aanvulling met leuke inside info. :okdan:

YW! Kijk hier eens voor de grap ;)
http://www.discogs.com/artist/Koen+Groeneveld#t=Credits_Production&q=&p=1

Om nog even in de KG sferen te blijven: deze komt uiteraard van Mary J Blige (family affair)
Oh, en vergeet niet zijn Hi_Tack alter-ego te checken.

Dit is een mooi voorbeeld van hoe ik samplen ken. Wat je hoort vanaf 3.25 is een kalkoen:D:

Muhahaha, Ton neemt Turkey 2000 wel heel letterlijk :D

Back