Hoe hitjes te maken

Owww van mary j blide haha didn't knew that :okdan:

Heb wel respect voor sampling technikz. Moet t maar kunnen horen en maken :P

Hier leuke voorbeelden:

How to make Prodigy's legendary track "Smack My Bitch Up" in Ableton. Video describes, which samples were used by Liam in this wonderful track. Reworked by Jim Pavloff.
Die bazdrum klinkt heftuggg tering hahaha :P

How to make Prodigy's famous track "Voodoo People" in Ableton Live 8. Video describes, which samples were used by Liam Howlett while creating this legendary track. Made by Jim Pavloff.

vette videotjes waz :)

maargoed, ik vind het nogal een verschil als je redelijk creatief met samples wat in elkaar sleutelt of simpelweg 1 baslijntje, of akkoordschema ript.

En van hiphop jatten mag altijd, wat dat is per definitie zelf allemaal bij elkaar gejat :engel:

ow. edit, want dit wilde ik nav OP nog even zeggen, ik denk dat het tegenwoordig gewoon een kwestie is van wat samplescdtjes uit te kast trekken.

Laatst gewijzigd:
Tja ik zeg BETER SLECHT BEDACHT DAN GOED GEJAT....

kijk en daarom is hedendaagse muziek gewoon zo saai geworden. Tis allemaal et zelfde 120BPM 4/4 zelfde 4 accorden, zelfde refrijntje want dan erkennen mensen het. Of gewoon effe wat samplen en hop een hit (hiermee trouwens niet gezecht dat dat makkelijk is, hoop hits doe ik niet na) maar et is wel inspiratie loos, saai en beslist niet spannend. Ik heb veel meer met mensen die is wat anders doen niet altijd hetzelfde, doe is gek, misschien is het kut. maar inspireert het andere mensen weer tot iets beters en zo heb je vooruitgang.

Ja meningen verschillen. Ik hoor liever een goeie productie dan een slechte..
Je kan ook stukjes samplen en dat gebruiken om er met je eigen inbreng weer een compleet ander nummer van te maken. Of je sampled een stuk of 30 nummers en maakt er een track van (Pump up the volume bijvoorbeeld).
Dat er een hoop zijn die allemaal op dezelfde manier ff simpel iets in elkaar zetten is inderdaad niet spannend, maar als je goed zoekt kom je ook zat artiesten tegen die er wel iets creatiefs van kunnen maken. Ik vind het iig wel leuk om goeie oude tracks terug te horen in een nieuw jasje mits die jas dus goed in elkaar is gezet.

Beste motto: Beter goed bedacht dan goed of slecht gejat. :)

vette videotjes waz :)

maargoed, ik vind het nogal een verschil als je redelijk creatief met samples wat in elkaar sleutelt of simpelweg 1 baslijntje, of akkoordschema ript.
Ja precies, die van de prodigy vind ik nogal geniaal maar idd 1 bas of lead lijntje met wat supersaw standaard trance geneuzl vind ik niet echt hoogstaande creativiteit.

Ja precies, die van de prodigy vind ik nogal geniaal maar idd 1 bas of lead lijntje met wat supersaw standaard trance geneuzl vind ik niet echt hoogstaande creativiteit.

En wat we ook niet moeten vergeten dat het tegenwoordig allemaal een stuk makkelijker gaat (zie ableton). Prodigy deden het nog met W30's als ik het me goed herinner.

En wat we ook niet moeten vergeten dat het tegenwoordig allemaal een stuk makkelijker gaat

En dat gaat weer ten koste van de creativiteit...

Ik lees hier juist altijd dat als de workflow lekker recht voor zijn raap is dat mensen juist creatiever zijn/hun idee sneller kunnen realiseren.
Je word er dus niet minder creatief van, er zijn gewoon meer boerelullen die slechte muziek maken:)

Ik lees hier juist altijd dat als de workflow lekker recht voor zijn raap is dat mensen juist creatiever zijn/hun idee sneller kunnen realiseren.
Je word er dus niet minder creatief van, er zijn gewoon meer boerelullen die slechte muziek maken:)

Mehh, het is maar hoe je het bekijkt. Op den duur word je wel lui van de trend die ableton in heeft gezet: de vele templates, opkomst van het grote aantal romplers, standaard tutorials e.d.

Die boerenlullen waar jij over schrijft maken idd allemaal dezelfde technieken omdat persoon X dat ooit is in een tutorial heeft gebruikt :s

Nice filmpje......die steve sutterland toch lolzzz :P

Wat die sutterland klopt volledig. Uiteindelijk is het business, hoeveel belang iemand erin heeft en het netwerk die men heeft.

Back