Touch Screen PC met DAW, welke heeft goeie implementatie ?

De andere schuiven en rotaries moet je wel toewijzen, maar dat gaat vrij simpel.

Dat was precies het punt, geloof ik. Of het nou simpel gaat of niet, het zijn generieke knoppen waarvan je maar moet onthouden wat ze doen. Touchscreen is gewoon zien wat het doet.

Dat snap ik, ik wilde alleen uitleggen dat je met deze controllers wel een eind komt. Maar helaas, pindakaas voor de ts dan.

Ik zou vooral eerst even uitzoeken of je software/windows dan wel met multitouch kan omgaan. Het zou een beetje jammer zijn als je maar aan 1 knopje tegelijk kunt draaien.

Ik zou vooral eerst even uitzoeken of je software/windows dan wel met multitouch kan omgaan. Het zou een beetje jammer zijn als je maar aan 1 knopje tegelijk kunt draaien.

yup klopt, had ik gecheckt. windows 7 home premium, professional, enterprise, en ultimate hebben multitouch support, andere windows versies niet.

Toch nu even over ableton. Die je kan toch gewoon de interface laten inzoomen via voorkeuren? Dan is alles toch prima te bedienen via touch (na wat slimme organisatie)

dus ik heb mn touch screen en nieuwe pc gekocht en geinstalleerd. een 23 inch scherm met optische touch technologie, de HP 2310ti. en een acer pc'tje met 3,2 ghz dualcore en 4gb geheugen.

net voor het eerste even mee lopen klieren, mijn ervaringen:

waar ik m in de eerste plaats voor kocht is om soft-synths met mn vingers te kunnen bedienen, programmeren. ook om met performance met je handen toegang te hebben tot de virtuele knoppen.
dat werkt top allebei, de implementatie is precies vergelijkbaar met bijvoorbeeld ipad soft synths. awesome.

missie geslaagd dus.

maar om een aantal zaken die in deze topic naar voren kwamen nog even terug te pakken: hoveren boven een knop kan wel degelijk ook met touch, evenals right click gaat heel makkelijk. de hoek van het scherm, deze is makkelijk te verstellen met de standaard zie video. je zou hem in principe kunnen monteren aan wat voor standaard of swing-arm dan ook voor meer flexibiliteit. zoomen kan inderdaad naar hartelust in ableton dus kleine knoppen zijn geen probleem, (met een kleiner scherm is dat wel een ander verhaal echter, vermoed ik).

ik kan het aanraden voor geïnteresseerden, je kan het voor alle functies van de daw gebruiken als je wil, of voor de functies waar jij het een meerwaarde vindt. geen gedoe met usb controllers en expressiever dan de muis for sure. maar het kan natuurlijk ook een aanvulling zijn op je muis en usb controller.

op zich is het al snel de moeite imo om het te doen, als het je wat lijkt, want je hebt eigenlijk alleen een scherm nodig vanaf 250 heb je een goeie grofweg. zo veel duurder dan een scherm zonder touch is het niet op zich.

maar goed ik moet er nog even wat meer induiken om alles eruit te halen. het videootje hieronder is een korte illustratie van de eerste keer dat ik m aanzette met ableton.

Kijk, dat vind ik nu mooi. Nuchtere threadstart, goed nagedacht, en uiteindelijk doorgevoerd - en dan nog een videodemo erbij. Petje af!

leuk man.
ik zie dat je hetzelfde beeldscherm hebt als ik , bij mij staat er alleen geen T bij...denk dat die voor de touch staat dan?

toch denk ik dat 6 uur achterelkaar knoppen draaien en klikken wel vermoeiend werkt voor je schouders...
heb je al lang achter elkaar gewerkt?

ja er zijn 2 of 3 hp 2310 versies, de ti staat voor touch.

ik heb nog niet lang achter elkaar gewerkt. maar je kunt afwisselen, ik denk dat ik voor performance en 't programmeren van synths altijd de touch zal gebruiken en voor mixen/masteren/arrangeren de muis.

op zich met gewoon windows bedienen en internet browsen heb ik al gemerkt dat het ook wel goed werkt om het af te wisselen, touch bediening en muis/keyboard.

hier een korte uitleg van de multi-touch implementatie van windows 7:

http://windows.microsoft.com/en-US/windows7/my-favorite-ways-to-use-touch

Goeie thread! :okdan:

Ik ben toe aan een nieuw scerm en heb zojuist de Acer T231Hbmid besteld.

http://www.acer.nl/ac/nl/NL/content/model/ET.VT1HE.005

:D

Het is een 23 inch multi touchscreen met een loeihoge resolutie. Het voordeel van deze is (denk ik) dat je m zonder extra's 60 graden schuin op je desk kan zetten terwijl de onderkant dan niet veel hoger is dan de bureau hoogte, dus dan heb je een mooie "controller" voor je neus. Kost nouwelijks meer dan een non-touch scherm dus ik dacht ik waag de gok en wie weet werkt het goed en is het een welkome aanvulling op m'n werkwijze. Zo niet jammer dan... heb ik toch een leuk nieuw scherm. Ga m gebruiken op een w7 x64 Pc die draait Cubase 6 met plugs van oa. NI complete, Spectrasonics, Halion sonic, en nog veeeel meer.

Ik laat nog weten wat de ervaringen zijn!

Ik heb in de studio een tijdje 2 touch screens gehad icm cubase 4 en FL Studio, ik werkte toen bij een firma die deze in het assortiment had zitten. Ik kan je vertellen dat het in praktijk van geen meter werkt. Het voegt niets, maar dan ook echt helemaal niets toe. In praktijk grijp je toch altijd weer naar je muis. Wanneer programma's niet specifiek voor touchscreen gebruik ontworpen zijn werkt het niet fijn.

Success

Ik heb in de studio een tijdje 2 touch screens gehad icm cubase 4 en FL Studio, ik werkte toen bij een firma die deze in het assortiment had zitten. Ik kan je vertellen dat het in praktijk van geen meter werkt. Het voegt niets, maar dan ook echt helemaal niets toe. In praktijk grijp je toch altijd weer naar je muis. Wanneer programma's niet specifiek voor touchscreen gebruik ontworpen zijn werkt het niet fijn.

Success

Thanks! :D

Als ik jou tekst zo lees zou ik die ongveer zelf geschreven kunnen hebben, om ervaringen te delen over bepaalde midicontrollers. Maar goed we zullen zien, morgen...

Mijn probleem met touchscreen en huidige DAW´s

swwe9h.png

Dus zonder goede software geen touchscreen, klinkt logisch.

En...Hand klap ka,bevalt 't na een tijdje nog steeds?
Al problemen ondervonden of zo?

Success

Oud draadje, maar ik denk dat je op dit moment beter voor ipad met controller app kunt gaan. Voordeel lijkt me dat desbetreffende app specifiek voor touch gebruik gemaakt is. Daarnaast kun je de Ipad zo neerleggen waar je wilt en met een screen is dat toch... wat lastiger :)

Back