Welke distortion plugin klinkt als tafeldistortion

The Unholy

Hard lid
Heren,

Ik heb een 16 kanaals Mackie mixer die ik voornamelijk gebruikte voor het oversturen van mijn TR909. Die 909 heb ik inmiddels vervangen door de D16 Drumazon, maar na lang zoeken heb ik nog geen plugin gevonden die net zo klinkt als de Mackie met de gain open. Distortion plugs die ik nu o.a. gebruik zijn de Devastor en de Ohmicide, maar ik kan daar toch niet echt dat typische overstuurde 909 geluid mee nabootsen.

Toch wil ik graag van dat laatste stukje hardware af. Heeft iemand een tip voor de juiste plugin of kan ik beter mijn mixer houden?

Groet,
Sander

Heren,

Ik heb een 16 kanaals Mackie mixer die ik voornamelijk gebruikte voor het oversturen van mijn TR909. Die 909 heb ik inmiddels vervangen door de D16 Drumazon, maar na lang zoeken heb ik nog geen plugin gevonden die net zo klinkt als de Mackie met de gain open. Distortion plugs die ik nu o.a. gebruik zijn de Devastor en de Ohmicide, maar ik kan daar toch niet echt dat typische overstuurde 909 geluid mee nabootsen.

Toch wil ik graag van dat laatste stukje hardware af. Heeft iemand een tip voor de juiste plugin of kan ik beter mijn mixer houden?

Groet,
Sander

tafeldistortion = merk afhankelijk mensen hebben t wels over mackie ????
das een kleeeenuh overdrive die niks toe voegt ..vinnik
laat staan behringer ..
dr bv weer wel egt opamps
kwee niet van andere merken ,..hoort graag ...denk dat ook de meningen erg verschille

Ik heb de laatste Mackie 1604-VLZ3. Hij overstuurt net wat beter dan een Behringer, maar het komt haast op hetzelfde neer. Denk dat er nog 100 tafels zijn waarmee je hetzelfde effect kunt bereiken door simpelweg de gain helemaal open te draaien. Ik krijg dit alleen niet voor elkaar met een plugin zonder dat het vreselijk digitaal gaat klinken.

Ik ben bang dat je het ook niet zo mooi met een plugin krijgt. Het mooiste zou een analoge multiband distortion zijn. Bestaan die dingen eigenlijk wel :D?

Ik vind de decapitator van Soundtoys erg goed. Voor subtiele opwarming en voor stevige distortion.

Helaas heb ik geen iLok en kan ik de demo niet proberen.

@ Eurynom3

Nee ik heb geen Mac. En analoge multiband distortions zullen best bestaan, maar zullen iets duurder zijn dan een gitaarpedaaltje.

Waves Kramer MPX Master Tape, of UAD Struder zijn goede distortion / saturation plugins. Maar zijn of iLok of DSP. Decpitator is inderdaad ook een erg goede, maar is ook iLok.

een paar vintagewarmers achter mekaar kan in de buurt komen vind ik maar is het niet helemaal, zeker niet qua bedieningsgemak en EQ trucs.

Maare, je wilt van je tafel af maar niet van het geluid.
Het is net als met vriendinnen, ze kunnen bv slecht koken maar zijn wel weer goed in bed, dan moet je voor jezelf bepalen wat voor je het belangrijkste is.
Is de plek die de mackie inneemt belangrijker dan het geluid wat je ermee kan maken ?

Waves Kramer MPX Master Tape, of UAD Struder zijn goede distortion / saturation plugins. Maar zijn of iLok of DSP. Decpitator is inderdaad ook een erg goede, maar is ook iLok.

De Waves Mpx is echt een fijne plugin maar dit specifieke tafel distortion geluid krijg je der niet mee.
T lukt mij met devastor best aardig maar vind een echte mixer toch vrij uniek kwa specifieke distortion,
Niet heel divers, maar wel uniek. Misschien eens wat combinaties proberen?
Tube saturator & devastor met lichte oversturing en dan resamplen bijvoorbeeld?
Kan me aardig wat combinaties bedenken.

tafel distortion klinkt ook niet overal hetzelfde. ik had een behringer ub mixer die heel mooi dik overstuurde, dat was echt goed voor drums en acid lijntjes. daarna kocht ik een spirit, en die oversturing gebruik ik dus echt niet: dun, krasserig, schel...

Back