mixer met geluidskaart

mirando

Nieuwkomer
Hallo allemaal,

Ik ben voor mijn bandje op zoek naar een mixer die we kunnen gebruiken voor in de kleinere venues zodat we niet iedere keer een dure installatie hoeven te huren als er geen aanwezig is. Maar deze mixer willen we in de oefenruimte ook gaan gebruiken om op te nemen. Dus we willen dat al die 16 kanalen ook als losse sporen naar bv. cubase gestuurd kunnen worden.

Ik heb al een beetje gezocht op internet en kwam daar bv de alesis multimix tegen, maar ik hoor hier en daar veel problemen met dat ding dus ben er niet echt van gecharmeerd. Wij zijn bereid er wel ongeveer 1500 euro aan uit te geven.

Maar wat het ding dus moet kunnen/hebben is dit:

16 sporen (4 zang, 2 keyboards, drums, 2 gitaren, bas)
de mogelijkheid om deze 16 sporen simultaan in een DAW op te nemen
we hebben zelf 2 passieve speakers die op zich goed zijn maar dan zouden we dus een powered mixer moeten kopen? Eventueel zijn we ook wel bereid actieve speakers aan te schaffen als dat beter werkt in combinatie met een dergelijke mixer.

Graag zou ik van jullie kenners wat tips/adviezen vernemen.

Alvast enorm bedankt voor de hulp.

Mvg,

Marijn
www.theranchoflove.nl

Wellicht is dit iets voor je:

Edirol M-16DX
http://www.rolandus.com/products/productdetails.php?ProductId=860

Nieuw o.a. bij Thomann:
http://www.thomann.de/nl/edirol_m16dx.htm

2de hands waarschijnlijk ook wel te vinden voor een betere prijs (200-250 euro).

Indien te weinig kanalen kan je er ook 2 aanschaffen :)

Leuk stukje hardware dat alle kanalen via USB los laat binnenkomen voor recording.
Handig is ook dat het uit 2 units bestaat en erg compact is.

Zelfs indien je er 2 aanschaft (nieuw) zit je ruim binnen je budget van 1500 euro.
Bij aanschaf 2de hands zit je zelfs maar rond de 500 euro.

EDIT:
Ik ga er vanuit dat 2 van deze units zonder problemen kunen samenwerken. Zoek dit even uit voor je er wellicht 2 gaat aanschaffen of dit wordt ondersteund (hardware/drivers/software). Zodat je niet verrast kan worden.

EDIT 2:
Aangeboden op MP,
http://link.marktplaats.nl/457319146

Laatst gewijzigd:
hm laat maar die mackie heeft geen onboard effecten en dat is voor een mixer die je ook live wilt gebruiken toch wel wenselijk me dunkt.

je kunt ook gaan voor een "gewoon" mengpaneel, waarbij je de kanaal fx inserts gebruikt om het signaal "af te tappen" naar een 16-in audiointerface. de audiointerface dient daarbij dan als "doorgeefluik" en geeft met nul-latency het signaal weer door aan het mengpaneel. bijna ieder interface kan dat (let op: latency heb je ALLEEN als je de realtime effecten in de computer aan het signaal wilt toevoegen! anders kun je met nul vertraging direkt doorsluizen). ieder mackie(en ander fijner) mengpaneel heeft (denk ik) zulke insert points, en qua interface heb je tig mogelijkheden. erg goedkoop zijn die, waar je per ADAT uitbreidingen kan aansluiten. Een behringer DA voor adat heeeft geloof ik 16 kanalen en kost een prikkie.

Back