Flexibiliteit FX met digitaal mixen

sten

Ouwe rot
Misschien een beetje een rare vraag, maar ik zou graag willen weten wat mijn Lexicon MPX-100 straks zou kunnen toevoegen in mijn "digitale" studio. Binnenkort wil ik overgaan op digitaal mixen op een van de volgende manieren :

1. digitale (yamaha) mixer (zit te denken aan een o1v, o2r (met evt. tc-unity kaart), o3d) met ADAT (en natuurlijk ADAT geluidskaart in m'n PC om zo VST-softsynts e.d. door te sluizen naar m'n digitale mixer).
2. Een geluidskaart met DSP (bijvoorbeeld Creamware) met (ADAT) breakoutbox(en) en het mixen in m'n PC doen (eventueel met midi controller om de schuiven aan te sturen).

M'n Lexicon LXP-1 wil ik blijven gebruiken (erg lekker galmpje) en ik vraag mij af of het nog de moeite waard is mijn MPX-100 te houden. Wat zijn zoal de mogelijkheden op FX gebied met een digitale mengtafel of een dsp-geluidskaart?

Ik vraag dit omdat ik deze week een setje Mackie monitors ophaal en mijn analogen hill (16 ch.) mixer inruil en evt. ook mijn mpx-100.

Lijkt me als je een MPX-1 heb je die MPX-100 wel kunt doorverkopen (wie weet aan een forumlid?) want op de digitale mixers zitten ook wel galmen die vergelijkbaar zijn met de MPX-100 (misschien nog wel wat beter).

En qua digitale mixers is er al heel wat geboomd. Het verschil tussen 01v en 02r lijkt me wel erg groot (vooral qua budget) maar welllicht dat een Tascam ook wel interessant is. En als Adat kaart kan ik de RME's aanbevelen. Die doen het gewoon :kont:tegoed. :)

De galmen op de 02r zijn niet geweldig. Als je echter de 02r met Unity kaart koopt heb je een TC M2000 in je 02r. Deze galm is vergelijbaar met de mpx100.

Origineel geplaatst door Da Fransz
De galmen op de 02r zijn niet geweldig. Als je echter de 02r met Unity kaart koopt heb je een TC M2000 in je 02r. Deze galm is vergelijbaar met de mpx100.

Dus zeg je dattie die MPX kan verpatsen en die Unity niet perse nodig heeft? (het is me ff niet duidelijk)

Origineel geplaatst door fuse
Dus zeg je dattie die MPX kan verpatsen en die Unity niet perse nodig heeft? (het is me ff niet duidelijk)

De gewone 02r galmen zijn niet geweldig....:(.

Een Unity kaart (voor 02R) bevat de TC m2000 en finalizer algoritmes . Als ie dus een 02r koopt met unity kaart zou ie z'n mpx kunnen verpatsen....:) of geen unity kopen en z'n mpx houden.....:) of een unity kopen en z'n mpx houden....:duivels:

snappie?? :geslaagd:

En z'n LXP-1 dan?

Vind de 02r galmen helemaal niet zo slecht hoor. Maar tsja het is een kwestie van smaak of je Lexicon/TC/Yamaha galmen lekkerder(der) vindt.

En dan te bedenken dat ik een 02rv2 voor een belachelijk mooie prijs heb gezien. (brrrrr...)

Tja, de LXP heb ik nooit gehoord, kan ik dus niets over zeggen. Waarmee is die dan vergelijkbaar?

De galm uit de 03d schijnt overigens weer beter te zijn dan die van de 02r....

Wat noem je trouwens een belachelijk mooie prijs voor een 02rv2?

Ik vind de galm van mijn LXP1 stukken beter dan de MPX100. Een tweede effect zou ik er nog graag bij willen hebben voor (met name) delays. Als het ff kan zou ik die uit mijn toekomstige digitale mengtafel willen halen. Als mijn budget het toelaat (!!) zou ik wel een O2r met adat en tc unity willen hebben.

Maar ik denk dat ik mijn MPX100 inruil. Kan er 125 voor beuren.

Back