Weinig laag uit KRK's

Wat een onzin-reacties hier weer allemaal.

Het is heel simpel:
KRK V-series zijn professioneel en van zeer goede kwaliteit en daarom sowieso duurder dan de Rockit serie.
De Rockit serie monitors van KRK zijn de budget serie, dus niet zo goed als de V-serie, maar verder wel best ok.

De hoeveelheid laag die een monitor weergeeft heeft over het algemeen te maken met de grootte van de conussen (en nog wel wat andere aspecten, maar die boeien nu even niet). Dus met de KRK V4 heb je een zeer goede monitor, maar hij heeft inderdaad erg weinig laag / sub.

In dit geval zet je er dus het beste een goede subwoofer bij en je probleem is opgelost.

:D bedankt voor de bevestiging van m'n post, Subgroover..

@Subgroover, weet niet welke onzin reacties jij bedoelt, maar jouw post is een opsomming van het al reeds geposte...

Ik heb Rokit G2 8tjes staan en zelfs daar heb ik hetzelfde 'probleem' wel op. Langzaam leer je er wel wat rekening mee te houden maar het blijft soms lastig en vervelend als je een van je tracks op een autoradio of een 5.1 systeem terughoort en het (sub)laag overheerst alles.

Het enige wat ik wil zeggen is dat ik het vreemd vind dat een duurder product van KRK minder laag/sub geeft dan een goedkoper product van KRK

Heb je ook eens de VXT-8 vergeleken met de RP-8? Dat een monitor minder laag/sub geeft wil niet zeggen dat het een slechte monitor is. Misschien kleurt de RP-8 het (laag) geluid te veel en is de VXT neutraler. En een autoradio systeem met 17" subwoofer als referentie is natuurlijk verre van neutraal.

Precies, mijn RP-6 geven teveel laag en hebben geen lekkere balans. Zijn inderdaad prima budget speakers maar je oren zijn wel moe na een uurtje mixen.

Zelfs mijn dynaudio bm5a mk1 gaven ruis, kon er niet op werken, mega irritant. Weer weggedaan.

KRK v4 heeft 4" woofers, de Rokit-serie minimaal 5", dus dat scheelt al wat laag en ik heb een vermoeden dat de Rokit-serie (=budget reeks) wel een beetje het geluid kleuren..

Niet om ze af te zeiken; heb ze zelf ook :D

Dat is het gewoon, die V4's klinken gewoon veel beter dan die rokit troep.
Zoek naar een S12 of S10 erbij en je bent helemaal klaar.

Bij de krks had ik er ook veel last van, het laag kwam pas tevoorschijn als ik er een 2 meter van af zat. Verder is de ruimte van belang, en verschilt het dus per persoon.

Dynaudio bm6a mk2s gekocht en het was opgelost, maar ik moet zeggen dat ik ook wat aan de ruimte heb gedaan.

Zoals al eerder genoemd. 4" drivers daar komt geen goeie bas uit, al helemaal niet met enig volume.
Zo werken de natuurwetten gewoon niet.
Ze moeten al heel wat uithalen om de bas die je nu hebt er uit te persen (met bas reflex poort en equalizing).
Wat zijn de specs eigenlijk? Sterke bas drop-off boven de 70hz waarschijnlijk (en een bump bij het dropoff punt waarschijnlijk om te compenseren).

Verder maakt de plaatsing heel veel uit.
Net zoals de staande golven de bas kunnen versterken kunnen ze ook de bas opheffen.
Idealiter heb je de speakers meer dan een meter van alle wanden af en vrijstaand (dus niet op een bureau ofzo), en dan voor nearfeald luisteren grofweg 1,5 meter ervanaf, speakers in een gelijkbenige driehoek met je luisterpunt.
Voordeel van vrijstaand nearfield luisteren is dat je kamer dan minder uitmaakt.
Verder zacht monitoren, zulke kleine speakers kunnen niet hard zonder flinke vervorming met bas materiaal.

Heeft het geholpen?:)

Heb het helaas nog niet uit kunnen proberen, heb de set nog niet
in Amsterdam staan..

Verder bedankt voor alle reacties! De monitoren staan inderdaad gewoon op mijn bureau. Ik denk zo'n 10 cm verwijderd vd muur. Misschien dat ik dus maar statieven moet aanschaffen.

Hebben jullie verder nog goeie tips voor een goeie bijpassende subwoofer? Neem aan dat dit niet een hele dikke hoeft te zijn, aangezien het de kleinste krk zijn van de V serie 2..

Ik zou een KRK sub erbij nemen. Heb zelf trouwens ook de VXT-4 en in mijn kamertje van 3 bij 2.5 klinken ze toch aardig, ook het laag. En op gehoorbeschadigende volumes luister ik sowieso vrijwel nooit.

Maakt het heel erg veel uit om een ander merk subwoofer bij de KRK 4V series 2 te plaatsen?

Bijvoorbeeld:

Samson Resolv 120a
http://www.bax-shop.nl/dj-studio-mon...t-details.html

ESI SW8000
http://www.esi-audio.com/products/sw8000/

Wil eigenlijk niet heel veel meer dan 200,-/250,- uitgeven voor een sub. Vind het ook geen probleem om een subwoofer 2de hands aan te schaffen.

Iemand een goeie tip voor mij?

Hoor ook veel verhalen dat een sub veel extra problemen met zich mee brengt, omdat je deze dan weer moet gaan afstellen met je monitoren. En dat je dan betere in goeie monitoren kunt investeren met een grotere woofer erin. Begrijp dat men altijd opzoek is naar een zo perfect en eerlijk mogelijke referentie. Maar het feit is in ieder geval dat ik nu al KRK 4V series 2 heb staan waarbij ik zeer tevreden ben over het hoog en midden. Maar dat ze met een 4 inch woofer gewoon te weinig laag ten gehoren brengen.

In plaats van weer te investeren in totaal nieuwe monitoren, zou ik dus graag een niet al te dure sub er bij willen plaatsen zodat ik iets meer laag erbij krijg....

Please help me :)

Ik heb een setje RP5's, ik vind dat ze niet zo heel erg goed gemaakt zijn (power kabel zit altijd los!) heb ik ook last gehad van ruis. Ik ben voor gebalanceerde audio kabels gegaan. Dat scheelde echt enorm.

Back