Waslijst

Javascript

Amsterdam West
Hey mensen,

ik heb een aantal vragen, ik wou hiervoor niet verschillende topics aanmaken (ben niet zo'n spammer :D)
Ik hoop dat jullie 1 van die of alle vragen kunnen beantwoorden..en toelichten. Het zijn kleine schoonheidsvragen waar ik al een tijdje mee zit.

Moet je bij een condensator mic (bv de Behringer B1, B2) altijd een Mic preamp hebben?

Bij een MPC2000XL heeft bijna iedereen het over een externe ZIPdrive..maar waarvoor is dat? Is dat om je samples op een zipdisk te zetten en vervolgens in je MPC te laden? En moet je dan ook je Zip op je pc aansluiten met een scsi controller?

Ik heb een pc en een microfoon. Over 1 week een MPC. Moet ik dan ook echt een mixer hebben?

Waar halen jullie het grote deel van jullie samples vandaan??Internet?LP's?Samples cd's?

Dit was het tot nu toe...later zal er wat meer komen alvast thx

:halleluja

:smeris: verplaatst naar synth hardware - overige vragen :smeris:

Een zip drive is doorgaans handig om sample banken op op te slaan. Op de pc aansluiten is een mogelijkheid, maar geen vereiste.

Een mixer hoef je alleen te hebben, als je iets wilt uitmixen. Als je alleen een master uit je MPC stuurt (links en rechts), dan valt er weinig uit te mixen.

En samples, da's ook erg persoonlijk :) Ik sample alles zelf.

Re: Waslijst

Origineel geplaatst door Tolliekop
Bij een MPC2000XL heeft bijna iedereen het over een externe ZIPdrive..maar waarvoor is dat? Is dat om je samples op een zipdisk te zetten en vervolgens in je MPC te laden? En moet je dan ook je Zip op je pc aansluiten met een scsi controller?
Op je zip drive sla je inderdaad je samples op. Een MPC heeft geen interne harddisk dus je zult elke keer je samples moeten laden van diskettes. Via SCSI kun je er ook een ZIPdrive of harddisk aanhangen en dat werkt natuurlijk veel handiger. Je kunt ook FLASHROM installeren. Dan heb je een vast intern geheugen, dus dan kun je je MPC uit en aan zetten zonder spul te verliezen.

Waar halen jullie het grote deel van jullie samples vandaan??Internet?LP's?Samples cd's?
Ik sample enkel analoge bakken.

Samples kan je ook halen uit de TV. Gewoon je sampler mee laten lopen terwijl je TV aan het kijken bent, en als je iets leuks tegenkomt bewaar je het.

Als je de rechten wil hebben om de samples te gebruiken, zal je toch echt zelf je geluiden moeten maken of sample CD's moeten kopen.

Samples? OVERAL vandaan! Desnoods met je memo-recorder langs de snelweg staan..
En als je 't uit films haalt en niet commercieel gebruikt: who cares?!
MPC e.d. heb ik geen ervaring mee..
Condensator-mic=> 'versterkte' die zelf niet? Werkt tog op batterijen, e.d.? Offe, sla ik hier en is de plank een meter of 2 verder?! :confused:

Back