nieuw: Moogerfooger MF-108 "Cluster Flux"

Hanz

Anonieme Analogist
Nieuw dus: Moogerfooger analoog chorus / flanger pedaal...
Met MIDI? Beetje vergezocht, maar OK.

8xl8y9.jpg

Ah, altijd mooi een nieuwe Fooger. (Mag die op de voorpagina mods?)

Midi zie ik ook niet zo nut van in, anderzijds, zit er wel een veelzijdige LFO op die daarmee mss ook midi-syncable wordt?

Vanop de Moog site:
The ability to sync LFO modulation effects to MIDI Clock or Tap Tempo

En da's dus wat het zo interessant maakt. Heb zelf de MidiMurf en ik moet zeggen dat net die MIDI het doorslaggevend argument was om hem te kopen.

Availability and pricing: The Cluster Flux FM-108M will be available at Moog Dealers worldwide in Q3 2011 for a sell price of $599.00

Wel niet echt goedkoop ...

Laatst gewijzigd:
Midi kan mij gestolen worden, mijn gitaar stuurt helaas geen midi uit :p

Maar wel vet hoor..dit peNdaal.
Wat ik weet van de moogerfoogers tot nu toe is dat ze lekker extreem instelbaar zijn.
Als dat ook het geval is met dit apparaat...doe mij er maar eentje dan :D

T3ringmodulator €599,-

Zeker wel niet echt goedkoop. Trouwens, toen ik in de tijd de MFC42 Filterbank van Akai kocht was die ook €600,- dus ja ach, als je het een wijze bak vind.

beetje smakeloze naam imo. past niet echt bij de stijl van moog, (maar goed, little phatty ook niet dus mischien zijn ze aan het vernieuwen).
maar zo'n spoonerisme is wel nogal gewaagd voor een amerikaans bedrijf. cluster flux as in cluster fux. beetje blijo ook. terwijl hun stijl altijd vrij straight en 'zakelijk' was, qua vormgeving en naamgeving.

maar goed, dat is een zijdelings punt wat me opviel.

Ik had altijd t idee dat de naam MoogerFooger zelf ook een knipoog was naar een populair Amerikaans scheldwoord eigenlijk... Kan het mis hebben natuulk

ja dat is ook zo, maar deze naam, "cluster flux" is nog wat directer herkenbaar als het woord 'fuck', of de term 'cluster fuck', volgens mij. de ebonics in marketing en productnamen is een beetje te vroeg-jaren-90 voor mijn smaak. beetje oubollig.

ook dat "what the flux?!"

hiphopcultuur in advertising staat volgens mij vrij hoog in het "Uit" rijtje van een rubriek over trends met een rijtje dingen die in zijn en een rijtje met dingen die uit zijn.

niet belangrijk verder, maar 't valt me op.
little phatty vonden veel mensen ook al niks geloof ik.

maar goed gaat om 't instrument zelf uiteindelijk.

Ow vet...

hij gaat 599 amerikaanse roebels kosten, dus erg duur en gelimiteerd
dus ik denk niet dat ik'm voorelkaar krijg
ben niet zo'n zakenmannetje of geldboom
voor dat geld kun je dingen kopen die interesanter zijn zoals de rodec restyler

Laatst gewijzigd:
Back