Dolby Surround opnemen + branden (Logic)

Beatbrother

Stamgast
Hey,

Een kameraad producer heeft me hetvolgende gevraagd ....

Hij is momenteel bezig aan een dolby Surround project op DVD...

Hij heeft dat met audio in Logic gemaakt ...
Hij heeft geloof ik 5 audio tracks
Linker
center
rechter
linker achter
rechter achter

Hij moet dat maken als voorstelling op DVD ...
Heeft iemand tips om dit weg te schrijven op DVD zodat je het ook als dolby surround hoort op je dolby systeem ?
Moet je dit speciaal in Logic doen .... ?
Of hoe schrijf je het juist weg op je DVD ?

Thnx in advance ...

Greetz Bart !

zelf werk ik ook heel veel met dolby. Gebruik daar cubase SX voor... HEeft de surround panner. Werkt fantastisch. Je kunt ookje master instellen op surround/stereo etc. ik exporteer altijd naar aif. of naar wma. nieuwste versie support dat ook.

Tis natuurlijk een overbodige opmerking om te melden dat je dit uiteraard op 5.1 systeem moet beluisteren/afmixen... btw. je moet nog een 6e channel hebben voor de subwoofer... doe zelf altijd daarvoor het stereo naar mono converten en dan daar alleen maar het laag op doorlaten... werkt goed.

btw. je wilt er een echte dvd van maken of gewoon op een dvd schijfje fikken en dan bijvoorbeeld divX formaat gebruiken? hoe dat branden van dat eerste moet weet ik niet. dat 2e is niet zo moeilijk. gewoon met nero ofzo doen. in die .avi zit dan al het geluid en het beeld dus het word 1 bestand (van misschien wel een gigabyte groot ofzo. weet wel dat matrix 1 als divx formaat ongeveer 800 mb is. is wel met dolby geluid. dus reken maar beetje uit hoeveel je bij die productie kwijt bent...)

zelf mix ik concerten in dolby. geen film producties ofzo. bestanden zijn dan voor ongeveer 2.5 uur aan muziek iets van idd bijna gigabyte groot toch maar das dan wel bij hele hoge bitrate. kan ze zelf niet fikken dus exporteer ik ze van de mix pc naar de mijne over het LAN netwerk wat ik thuis heb liggen. Ben daar wel paar uurtjes zoet mee ja maar goed het loont ;)

Back