Wanneer stop je met gear kopen/ruilen/verkopen ?

Er rouleert bij mij niet zoveel. De spullen die ik koop zijn in principe "definitief".
Ten eerste omdat ik het voor mezelf prettig vind een apparaat echt te leren kennen en te doorgronden, waar best veel tijd in gaat zitten.
Ten tweede omdat ik gehecht ben aan de spullen die ik heb. M'n vl-tone, waar het voor mij mee begon, heeft nu de relikwie status bereikt :) en de MMT-8, waarmee ik mij voor het eerst echt in de midi wereld begaf, staat al jaren ongebruikt voor me. Ik heb er weleens iets voor geboden gekregen, maar hem wegdoen zou me toch aan het hart gaan. Zou een beetje voelen als verraad :D .

Er komt af en toe nog wel een apparaat bij, maar naarmate het aantal instumenten toeneemt neemt ook mijn kritische kijk op instrumenten toe. Voor m'n gevoel ben ik wel zo'n beetje rond......bijna ;)

groet Tom

ik denk dat ik pas stop als de :smeris: mn strrom komt afsluiten omdat ik teveel electrisiteit gebruikt en de rest van noord holland zonder zit...?!?

Origineel geplaatst door korgkonijn
ik denk dat ik pas stop als de :smeris: mn strrom komt afsluiten omdat ik teveel electrisiteit gebruikt en de rest van noord holland zonder zit...?!?

Oppassen hoor! Ik woon ook in Noord Holland en ik heb geen generator op het balkon staan! :D

Bij mij is het redelijk simpel, omdat ik zoveel mogelijk met software probeer te doen. Het aansturen van de software doe ik met een masterkeyboard en een elec. drumstel. De software is niet legaal (op een pakket dat ik binnenkort ga kopen na) maar ik probeer wel zo min mogelijk software te gebruiken.

Wat voor mij vooral belangrijk is, is een goede PC. En je weet het... PC's kunnen nooit snel geneog zijn. Dus daar zal vooral mijn geld in gaan zitten.

jeetje ik raak te snel uitgekeken op gear en als het me niet boeit dan gaat ie weg en zijn er wel weer andere interesante bakken die ik wil. er zijn echt maar een paar dingen die ik altijd zal blijven houden denk ik

schopje,

Nou ik heb zo langzamerhand wel een leuke compacte setup...

Vraag me nog steeds af wanneer men hier zijn setup "af" heeft...
Blijft iedereen maar wisselen van gear ?
Ik bedoel, op een gegeven moment heb je toch zoiets van ja, dit is het wel...ik heb "genoeg" spullen
om muziek mee te maken...

Mijn setup is waarschijnlijk nooit af. Maar op het moment koop ik weinig gear aangezien ik wat ruimtegebrek heb en ook tijdelijk ergens anders woon.

Waarschijnlijk komt er wel een moment wanneer ik denk dat ik het allemaal wel heb, maar dan nog kleine verbeteringen door wil voeren. Wat ik niet meer doe is iedere drie maanden een nieuwe synth kopen. Heb ik een tijdje gedaan maar voegt weinig toe. Ben dan teveel bezig met uitproberen van dingen i.p.v. muziek maken.

Door al het wisselen en kopen verkopen leer ik steeds beter wat ik wél gebruik, en wat niet. Dus er is een kans dat ik ooit de perfecte setup heb en stop met kopen verkopen!

Kans is wel klein trouwens, er is teveel leuk spul in omloop. En dan vooral 2de hands.

Ook geeft het een goed gevoel als je je zinnen zet op iets, en door lang genoeg te wachten het via een mooie deal voor elkaar krijgt!

Helemaal stoppen met de gear(ver)koop zal ik wel nooit maar het zal hopelijk vanzelf wel minder worden.

De setup die ik nu heb staan, komt al steeds dichter in de buurt van de ideale setup wat betreft gebruiksgemak en klank. Er moeten nog enkele simpele dingen gekocht worden om hem te optimaliseren (DCB-to-MIDI convertor, geluidskaart met 4 audio inputs, computerupdate, nieuwe koptelefoon).
Maar ja, mezelf kennende, heb ik daarna wel behoefte aan wat nieuwe dingen, zoals een Sherman Filterbank, Lexicon MPX-1, Roland Jupiter-6, dus daar ga ik alweer. :D

De redenen waarom ik denk ik wel redelijk vaak iets koop, zijn omdat graag mijn apparatuur upgrade (d.w.z. het ene apparaat vervang door een andere die weer een meerwaarde biedt t.o.v. de huidige) en natuurlijk ook streef naar de perfecte setup (die dus nooit compleet is omdat er zoveel leuk spul is). Naast de wereld van synths is er ook nog eentje van outboard waarin ook heel veel interessant materiaal te krijgen is.

Kortom, ik ben dus niet meer te redden...:engel:

Als ik iets nieuw koop, denk ik er eerst goed over na en wanneer ik een apparaat dan eenmaal aanschaf blijft het ook wel. Nieuwe dingen zijn nou eenmaal erg prijzig en je maakt een hoop verlies wil je het weer kwijt, ookal heb je het nog maar een paar weken in huis.
Tweedehands ligt het wat anders: sommige spullen hebben een vrij vaste tweedehands waarde, en die kun je daarom best eens proberen zonder verlies te maken wanneer je het toch maar niks vindt. Omdat ik natuurlijk altijd benieuwd ben naar andere dingen, wil ik dan zo af en toe nog wel eens iets kopen. "Gewoon voor de heb" of omdat er nèt dat ene geluidje in zit koop ik dingen niet. Zo'n purist ben ik ook weer niet en ruimte is ook niet oneindig hier. M'n digitale piano heb ik natuurlijk wel gekocht omdat er net dat ene geluidje in zit, maar met een piano is dat niet zo gek he! :D

Maar naar mate je muzikaliteit meer ontwikkelt en meer richting in je stijl krijgt (of juist gaat verbreden kwa stijlen!) moet de studio soms toch uitgebreid worden omdat de huidige apparatuur niet voldoet. Zo heb ik dit jaar bijvoorbeeld een condensatormicrofoon aangeschaft omdat het toch leuk is om ook vocalen mooi op te kunnen nemen. Uitbreiden doe ik wel veel makkelijker dan upgraden: een apparaat dat goed is in wat 'ie doet, zal er niet minder goed op worden wanneer er een nieuwe versie uitkomt.

Origineel geplaatst door Ic3gl0vE
....een apparaat dat goed is in wat 'ie doet, zal er niet minder goed op worden wanneer er een nieuwe versie uitkomt.

Juist! Mooi gezegd! Daarom zijn er ook zo veel leuke 2dehands spullen. Omdat er (gelukkig) genoeg mensen zijn die meteen naar de winkel rennen voor een "nieuwe versie"

Wanneer stoppen we met kopen?:

Attachments

• doodskist-anim.gif
    doodskist-anim.gif
    9,2 KB · Bekeken: 74
Back