gezocht: Roland S760 sampler

Status
Please reply by conversation.

raabje

Korg Gadget!
Hallo,

Is er toevallig iemand die een Roland S760 sampler kwijt wil?

Ik heb gezocht in de advertenties hier op het forum, ik heb het idee dat ze voor niet al te veel euro's weg gaan (of te koop blijven staan?).

Alleen analoog met extra ram en een zip drive is al mooi, een model met alle opties (digitaal/monitor/muis/etc.) lijkt me ook wel wat. Budget voor een sampler is helaas niet al te groot, ik ben wel heel benieuwd naar het aanbod van S760's hier op het forum.

Is in 1e instantie alleen bedoeld om eigen synths te samplen en als drumbox, aangestuurd door een hardware sequencer.

Met groet,

Jeroen

S750

S750

S750 schijnt ook prima te zijn, iets meer bas (of punch?), groter scherm dus makkelijker te editten, 4U hoog.

Dus als iemand een S750 heeft staan, hier heb ik ook interesse in.

met groet,

Jeroen

Ik heb er een staan waar ik al een tijdje niks mee doe. Er zit een optie board in incl muis. Ik heb er geen monitor bij maar daar kun je makkelijk aan komen. Eventueel heb ik ook een zipdrive en CD-romspeler.

Hij hoeft niet weg maar als je geinteresseerd bent stuur maar een PB met wat je er voor over hebt!

en een volledig uitgebouwde met monitor / muis en zo s760 in limburg.
pb svp of beter nog email bij interesse

S760 gescoord

S760 gescoord

Ik heb een S760 gekocht bij een 2e hands zaak in Amsterdam, Used Products. Stond voor € 99,- op Marktplaats, door de telefoon naar € 40 gepraat. Bij inspectie bleek dat er 2 knopjes missen (F1 en F3), en de opstartdisk die er bij zit doet het niet. Ik heb de Roland voor 10 euro meegenomen.

Kaal model zonder videop uitgang. RAM onbekend, ik denk 2MB. Ziet er ook niet al te fraai uit. Heeft zolang de winkel bestaat in de vitrine gestaan. Kan dus een miskoop zijn. Moet nu eerst proberen of ik een werkende opstart disk kan maken (computers hebben geen floppy drive meer tegenwoordig, lastig).

Als ie het doet iets bedenken voor die knopjes (kan met een schroevendraaier wel drukken), memory en een ZIP drive zoeken. ALs zelf fixen en uitbreiden meer kost dan een compleet en goed exemplaar, dan gaat ie weer weg.

Ik ben nog wel benieuwd naar het aanbod.

groet,

Jeroen

Attachments

• s760.jpg
    s760.jpg
    36,2 KB · Bekeken: 99
Wow.. je praat de prijs van 99,- omlaag naar 40,- en uiteindelijk naar 10,-?

kan ik je niet inschakelen als prijsonderhandelaar als ik binnenkort een huis ga kopen? ;-)

Nou, is de eerste keer dat ik een echt koopje heb. Vorige keer had ik pech met een Kawai sequencer met kapotte floppydrive, dit maakt het weer goed.

Ik was de eerste in jaren die interesse toonde in de sampler. Gelukkig was die OS disk kapot, anders had ie wat meer gekost.

Ik heb inmiddels een opstartdisk gemaakt via http://www.chezrossi.net/s760/files.htm#os

Sampler doet het, alleen beetje jammer dat er maar 2MB in zit (22 seconde sampletijd). Ik kan via Ebay voor ca. 10 euro 32 mb bestellen, ga ik dan maar doen. Moet ook iets bedenken voor die missende knopjes, misschien heeft een elektronica zaak een oplossing. Ik zal een nieuw topic openen voor tips voor deze reparatie.

Status
Please reply by conversation.
Back