Sysex files in Reason?

creditcrunch

Gedeactiveerd account
Hallo!,
Ik heb sinds een tijdje Reason 5 op mijn computer staan en ik ben helemaal gek van die DX-7 klanken, dus ik vroeg me af of er toevallig iets is waarmee je Sysex bestanden van bijvoorbeeld thedx-7.co.uk kan laden? het liefst zonder rewire en dergelijke.

Nou heb ik ook al gekeken met reaper, en dat is ook wel leuk, maar dan vreet FM-8 al mijn geheugen/cpu op.

Alvast bedankt voor de hulp!

In Reason zit sowieso geen DX7-achtig apparaat - sysex inladen heeft volstrekt geen zin - en verder doet het niks met externe apparatuur. Er gaan alleen maar MIDI-signalen van je controller in, maar er komt niks uit.

Probeer in plaats van FM8 FM7. FM8 heeft de Kore-browser - die indexeert alle patches op naam. Als je vrolijk een sloot DX7-sounds in gaat laden kan dat inderdaad je systeem belasten. FM7 laadt "slechts" 128 geluiden per keer in, en je gaat er qua functionaliteit niet heel veel op achteruit.

Of - koop een TX7. Je kunt alleen maar editen op de computer, maar dan heb je geen extra belasting op je systeem. Is ook nog niet meer eens zo duur.

Heb het al opgelost!, had nog geen Asio4All geinstalleerd dus hij had 90ms vertraging met midi, dat is nu nog maar 4!

Goed dat het opgelost is...
Want in elke geval is het onbegrijpelijk wat DX7-sysex-dumps met Asio4All te maken hebben.

Het is begrijpelijk maar met een omweg.

Het topic had eigenlijk moeten heten - "FM8 draait voor geen meter - Reason als alternatief?", met een beschrijving van het fenomeen - en dan had er in de eerste post iets gestaan over "wtf, 90 ms, gebruik je wel een ASIO-driver?"

Reason houdt je iets meer bij 't handje vast en is gemaakt om op computers zonder fatsoenlijke audio interface alsnog redelijk te draaien, dus dacht de topicstarter "jee, wellicht dat ik daar ook iets FM-achtigs in kan doen, dan gaat dat tenminste wel goed".

Maar dan nog, minpunten voor niet even de handleiding te controleren. Al moet je dan wel op de hoogte zijn van de term "latency" en uberhaupt een idee hebben van waar ASIO goed voor is - Reaper heeft het in de Quickstart staan.

http://wiki.cockos.com/wiki/index.php/ReaperQuickstart

Back