IDm track Teardrops

Het is ook wel lastig om er iets over te zeggen als de stijl je niet ligt.

Heb geluisterd en vind er eigenlijk niet veel van, hoogstens een beetje saai. Maar om dat nou te melden... Komt waarschijnlijk doordat ik geen liefhebber ben van dit soort muziek. Meestal kies ik er dan voor om niet te reageren.

Is dus geen kritiek, maar een reactie op je opmerking over de beperkte respons. Ik heb zelf ook niet de neiging om te reageren en als ik dat wel doe is het misschien onnodig negatief. Dat geldt misschien voor anderen ook.

Inderdaad lastig hier iets over te zeggen. vind het meer een stuk uit een liveset/jamsessie dan een track. Werk wat aan het arrangement.
Sommige melodien (basslines) vind ik niet cool; die mogen van mij stoerder.

Dank jullie voor de feedback. Dat het niet positief is maakt natuurlijk niet uit. Ik plaats de track niet om te horen wat een extreem goede track ik heb gemaakt, dan had ik hem wel naar een uitgever gestuurd. Als er feedback komt waar ik wat mee kan dan is het natuurlijk prettig daar is dit forum volgens mij ook voor. Ik zal in mijn volgende track meer aan de melodie en eenheid werken.

ik vind t wel een lekker trackie, maar voor mijn smaak allemaal wat te synthy,
dus ik verlang hier eigenlijk wel naar veel meer effectgebruik, maar dat is een
smaakkwestie dus. Je zet een heleboel mooie spannende sfeertjes neer, maar
heb het idee dat het verder dan wel redelijk rechttoe rechtaan verloopt. Ik mis
nog de kleine dingetjes en grapjes op micro niveau om me echt geïnteresseerd
ate houden. maar ja, ook dit is eigenlijk een smaak kwestie. Ik vond het einde
dan wel weer erg fijn, omdat het weer teruggreep op het beginstuk (wat ik ook
sterk vond).. :D

Leuke track, lekker sfeertje maar ik sluit me ook aan bij de bovenstaande comments.... Er valt zeker nog meer uit te halen.... :)
Op het einde vind ik het ritme pas echt interessant worden, dat zou je van mij best al wat eerder mogen laten beginnen.
De ritme geluiden zijn dik in orde, maar de melodietjes doen het voor mij nog niet....

Morge Marsman en Ruistuin, Aller eerst erg bedankt voor jullie positieve en negatieve reacties op mijn track. Ik begrijp ook goed wat jullie bedoelen. Kwa rithme is het vaak wel in orde maar de basslijn en meldodieen zijn altijd weer een uitdaging.
Ik heb gisteren nog het een en ander beluisterd van Plaid, AE en Phoenecia om weer eens wat ideeen te krijgen. Heb overigens ook jullie muziek beluisterd waarbij ik wil aangeven dat ik vooral de muziek van Marsman erg goed vind.

Nogmaals bedankt want zonder Feedback heeft het gewoon weg geen toegevoegde waarde meer om tracks te posten. Thanks voor jullie tijd.

Greetz en een goed weekend nog

Metroid

Ik heb via mijn koptelefoon je track geluisterd en ook wat andere tracks van je op myspace. Een paar dingen vielen mij op.
Je tracks klinken redelijk koud, dat is geen waardeoordeel maar streef je dat na of is dit inherent aan je gear?
Soms klinkt het alsof je teveel tegelijk wilt en niet helemaal weet waar je naar toe wilt
De sfeertjes die je neerzet zijn goed.

Ik denk dat je eens wat dingen juist moet weglaten en wat meer ademruimte kan geven aan wat je wel gebruikt. Ik zie jou bijvoorbeeld makkelijk een track zoals Facemaker van Disjecta maken. Maar dan wel met jouw eigen sound.
Of probeer eens een track met alleen melodie te maken en niets anders.
Take care

Soms klinkt het alsof je teveel tegelijk wilt en niet helemaal weet waar je naar toe wilt De sfeertjes die je neerzet zijn goed. Ik denk dat je eens wat dingen juist moet weglaten en wat meer ademruimte kan geven aan wat je wel gebruikt.
spijker op zijn kop: less is more gaat inderdaad op voor een redelijk aantal van je #s

heb net geluisterd. vond de sfeer goed, de geluiden aangenaam. zeker niet kil.

had wel de indruk dat het coherenter zou zijn als je begon bij wat nu 1:00 is.
tegen de 3de minuut wordt het wat langdradig met die melodie, 3:45 vind ik wel weer goed.
de overgang op 4:13 iets minder.
dat stuk tegen 5:10 mag misschien al eens eerder de kop opsteken. zou de structuur spannender maken.

btw, ik ben geen autoriteit op vlak van structuur en arrangementen, gewoon mijn mening :)

Hoi Alias, Teluur en Feindbild, Allemaal extreem bedankt voor jullie feedback en kritische kijk op de track en (andere tracks van mij) Alias je hebt gelijk dat ik niet altijd weet waar ik heen wil met een track en vandaar dat er dan ook vaak veel gebeurd kwa rithme en afwisselingen waardoor het druk en vol kan overkomen. Kwa koud kan ik je eerlijkheid zelf niet geheel in mee aangezien ik het zelf altijd wel erg warm vind klinken wat wellicht te maken kan hebben op welke manier je de tracks beluisterd. Draai het zelf op een set met een vlinke sub en goede speakers.
Ik heb overigens de track Facemaker van Disjecta beluisterd en moet eerlijk zeggen dat ik het echt helemaal niets vind erg eentonig en eigenlijk bijna de hele track het zelfde rithme met wellicht een kleine aanpassing aan het einde. Dat is mij te kaal.
Teluur natuurlijk weer bedankt voor je feedback en begrijp wat je bedoeld.
Feindbild ik heb je reactie doorgenomen en op de punten meegeluisterd. Ik zal kijken of ik de track hierin kan aanpassen.
Nogmaals thanks voor de feedback hier heb ik echt heelveel aan.
geniet van het mooie weer.

komen die drums uit een alesis micron?

Ik heb overigens de track Facemaker van Disjecta beluisterd en moet eerlijk zeggen dat ik het echt helemaal niets vind erg eentonig en eigenlijk bijna de hele track het zelfde rithme met wellicht een kleine aanpassing aan het einde. Dat is mij te kaal.
wellicht zijn de nummers (of tenminste de 'ambient' nummers) op de laatste 2 van autechre een beter voorbeeld; er gebeurt veel minder dan op zeg confield, maar ze zijn toch niet eentonig (maar ae is natuurlijk niet zomaar een bandje :dj:)

Back