voicemaster pro overbodig door nieuwe focusrite 6 usb interface

SchoppenHeer

Stamgast
Ik kocht dus ooit een electrovoice en toen werd mij verteld dat daar een hele goede mic pre bij moest. Werd de voicemaster pro voor 500 euro.
Tijdje geleden is mijn desktop konnekt 6 doodgegaan en toen kocht ik de saffire 6 usb nu luister ik voor de grap hoe de mic klinkt rechtstreeks in de mic ingang versus eerst door de voicemaster en dan line in in de saffire 6. Hoor geen verschil behalve dat de focusrite saffire misschien wel beter klinkt.

prijs voicemaster pro : 500 euro toen
geluidskaart : 166 euro

Zouden ze bij focusrite gewoon dezelfde preamps in beide apparaten hebben geknald? Of ben ik gek geworden?

Anyway als iemand de voicemaster wil doe ik em weg voor 280 eu

Niet echt reclame alleen voor gemaakt ben ik bang :)

Anyway zon hele dure voorversterker is dus gewoon bullshit ?? (Eq's en compressie en fx die erop zitten doe ik liever met vst's. )

haha, ja lekkere bak voor radio of voice-over snelle afrag akties. Maar als je lekker anaal in digital domain met je stem bezig gaat had het niet gehoeven.

Die focusrite pre's uit de pro saffire serie zijn best wel goed voor de prijs! De voicemaster heb ik zelf nooit heel tof gevonden, op de de-esser na .. die is wel erg ok! Kan het helemaal begrijpen dat je de soundcard pre's in dit geval beter vind klinken.

Voor wat andere smaak en kleur en stapje 'beter' die voicemaster ruilen voor een GAP pre 73? Ik niet hoor btw ..
Een dure pre-amp is niet noodzakelijk bullshit en kan echt wel verbetering geven .. nu heb je toevallig een voicemaster die minder klinkt.

Back