Digisnakes solderen, of toch adapters?

Johndoe11

Gedeactiveerd account
Ik kom niet uit met m'n digisnakes, en moet op een paar kabels half om half XLR en TRS hebben

Nu heb ik al TRS digisnakes en kan dus 2 dingen doen

1: Neutrik XLR connectors kopen en deze solderen
2: Neutrik TRS XLR adapters kopen, niet solderen, maar wel een extra overgangsweerstand creeren.

Voor mijn gevoel is 1 het beste, maar de vraag is, wie zou voor mij 8 XLR connectoren balanced willen solderen en kan dit met goed fatsoen op de Digisnakekabels?

e.e.a hoeft natuurlijk niet voor niks, maar ik zoek wel iemand die dit echt goed en netjes kan. laat maar weten als je kan en wil helpen.

er zijn genoeg geluidstechniekonderhoudsbedrijfjes in nederland, probeer die eens. maar zo moeilijk is het niet hoor om het zelf te doen.

moet ik eerst een bout kopen, wat is een goede bout hiervoor? en wat voor tin/zilver?

je koopt of een standaard goedkope bout, zonder temperatuurregeling. die is in het begin te koud, en op een gegeven moment te warm. daar tussenin kan je hem goed gebruiken. of je koopt een duurdere, met tempregeling. met beide gaat prima, maar met de tempregeling kan je langer achter elkaar solderen. doe je het veel, koop dan de dure. doe je het weinig, koop dan imho de goedkope.

gewoon standaard tin kopen, ik geloof dat het nieuwere tin iets heter moet worden dan het oude loodhoudende maar ik heb het nog niet als probleem ervaren bij het solderen van kabels of multi's. neem niet te dik tin, eerder het dunnere, en koop een tinzuiger om de oude resten weg te halen.

koop ook een of twee minibankschroefjes bij de doehetzelf zaak, dat scheelt je heel veel gedoe met kabels en pluggen vasthouden :D

ik heb wel van die krokodillenbekjes met zo'n draaiarmpje, kan alles dus wel redelijk fixeren.
ga wel eens ff kijken bij CONRAD boutje is sowieso wel handig om te hebben. zal in de toekomst nog wel meer gesoldeerd moeten worden

hoeveel watt heb ik nodig dan? 15,40, 60?!? is Weller 15 watt voldoende?

Als je nog 2 weekjes geduld heb wil ik het wel voor je doen.
Ik ga bijna op vakantie dus ervoor gaat niet lukken.

Als je het zelf gaat doen let wel op dat je het goed soldeert anders krijg je ook rottigheid.

Back