Sherry Dyanne - No More Tears

jaimiefanatic

Jaimie Fanatic
Voor zij die het interesseren. Momenteel ben ik heel even van het house afgestapt omdat ik een projectje aan het doen ben met soul zangers en zangeressen. De beats blijven wel mijn eigen stijl dus type moeilijk haha, maar het is allemaal een tempootje lager..

vorige keer had ik hier ook wat geplaatst maar dat was niet echt veel soeps, dit hier spreekt me meer aan. Er zit nog geen zang overheen, maar de tekst heb ik hieronder er wel bij gedaan..

Ik hoor graag jullie eerste reacties. ps: dit is een echt langzaam trackie van 99BPM de anderen zullen rond de 110 worden tot 120 ongev.

Sherry Dyanne - No More Tears

(ps; voor jullie beeldvorming, zij zingt vrijwel exact als Eryka Baduh)

I wont cry no more for you baby
I wont die inside no more ..
you can kiss my black ass baby..
cuz I'm showing you the door!

I have been giving you my soul
and you used it like an old rag
why dont you go rushing to you bitch
cuz all your talking's like a drag

I wont die inside no more
you can kiss my black ass baby
why dont you go rushing to your hore

when you were begging on your knees
if you could be my man baby
I fell for all that tenderness
I though heaven blessed me this time
to all your questions I said yes

now I am walking down with pride
but inside I feel like shit
this is how I must go through the day
so dont you come try fixing it.

I wont die inside no more ..
you can kiss my black ass baby..
cuz I'm showing you the door!

this is goodbye so listen up
come around and bring my keys
and spare me all your talking
dont go begging on your knees
cuz I aint falling for your act
this time I am thinking of myself
this time I am getting some respect!

lekkere beats enzo..maar hoe kunnen we hier iets over zeggen? het lijkt me dat je het belang van de zang-melodielijn nogal onderschat.... verse, chorus, brug, dat soort dingen..... pas als die dingen goed samenwerken met jou backing dan is er over te oordelen..... je zit nu bv al een baslijn en accoorden te spelen waardoor je de zang al helemaal een bepaalde richting induwt...volgens mij is de vorige keer al aangegeven dat die 2 dingen nogal met elkaar samenhangen, dat je dus niet eerst gewoon de beats kan maken zonder de zang..... dusse...met de dame de studio in of zelf een guide-vocal opnemen......

Olaf

nou wil ik hier toch even op inhaken..

1) je kunt beoordelen of je de sound, de beats enzo lekker vindt of niet. of het afmixen goed is gegaan of juist ruk..etc

2) ik heb vorige keer een heel nauwkeurige feedback gekregen van Dobre waarin hij aangaf ook wel eens een track te maken en dat de zanger er daarna over heen gaat en de track daarna meestal remixt. Dus WEL eerst de track, DAN de zang en DAARNA re-editen.

het is voor mij ook een leerproces dus ALLE kritiek is nu echt heel erg welkom en zelfs nodig!

Laatst gewijzigd:
waarom probeer je het niet gewoon? kijken wat voor jou/jullie het beste werkt?

btw, de neptunes maken de meeste deuntjes gewoon met melodie-lijnen voor vocals.......dat hun beats zo vet zijn en een belangrijk onderdeel van hun sound zijn maakt nog niet uit voor het creatie-proces..... juist in neptunes producties is er ERG veel ruimte voor de vocals en harmonieen..wat ik zelf altijd heeeeel vet vindt bij neptunes prods is die hele mooie uplifting bruggetjes die ze er precies op het juiste moment inknallen.....en ook niet uitmelken, gewoon supereffectief ineens de boel de brug in, en dan weer terug..... dat vinnik zo goed

enne nog een tip: elke keer zo zwaar de verdediging ingaan hier op het forum lijkt me behoorlijk vermoeiend.... :D

haha ja ik wil gewoon dat ik begrepen wordt , ksnap ook niet waarom ik zo uitvoerig reageer.. misschien draaft de passie van muziek maken door tot in het vertalen van mijn bedoelingen.. prik er maar doorheen hoor, ik ben een poeslief jongetje ;)

ik ga het proberen.. meer tips please! :)

ok mijn tip: probeer eerst iets pakkends te krijgen qua accoorden-schema met een lead-melodie..die lead-melodie is dan je vocal-melodie...... dat kan je zelf inzingen, of je kan daar bv een simpel piano-geluid voor nemen, of een gitaar (als je dat kan bespelen)... als je dan iets pakkends hebt kan je proberen om een structuur van couplet, refrein en brug te maken....dus afwisselen met andere accoorden-schemas en bijbehorende melodie-lijnen..

Origineel geplaatst door olafmol
ok mijn tip: probeer eerst iets pakkends te krijgen qua accoorden-schema met een lead-melodie..die lead-melodie is dan je vocal-melodie...... dat kan je zelf inzingen, of je kan daar bv een simpel piano-geluid voor nemen, of een gitaar (als je dat kan bespelen)... als je dan iets pakkends hebt kan je proberen om een structuur van couplet, refrein en brug te maken....dus afwisselen met andere accoorden-schemas en bijbehorende melodie-lijnen..

wow dit KLINKT al moeilijk als ik het lees, moet het even een paar keer lezen wil ik het begrijpen. maar ik ga mijn best doen.. wellicht zal ik thuis eens proberen zelf wat in te zingen om de lijn te pakken.. alleen klinkt dat pertinent vals dus het afstemmen van akkoorden lijkt me dan nogal moelijk :bekdicht:

daarom kun je dus zoals olafmol zegt "zingen met een piano". Je hoort dan alleen de woorden niet, maar die zijn ook niet van belang voor je accoorden schema's etc, snappie?

Origineel geplaatst door Pjotr G
daarom kun je dus zoals olafmol zegt "zingen met een piano". Je hoort dan alleen de woorden niet, maar die zijn ook niet van belang voor je accoorden schema's etc, snappie?

ik snap het principe, ik vraag me alleen af of ik het voor elkaar krijg om de teksten op de juiste akkoorden te spelen
begrijp me goed, het hele akkoorden spelen enzo is voor mij gloedje nieuw.. het is uberhaupt al een overwinning voor mij dat ik muziek nu een beetje kan maken dat nog lekker in het gehoor ligt ook

Klinkt op zich wel lekker alleen vind ik de klankkeuze wat betreft de drums niet echt lekker.....
Ga of lekker strak dus moeve met die snare en die ''echte'' hats
Of ga lekker aan het samplen en pik van diverse platen Bd,Sd,Hats enz.enz. dan krijg je een lekkerder geluid (wat crispy)
Ik zou (persoonlijk) ook de noten van de drums wat lichtjes verschuiven het klinkt nu namelijk te strak schuif gewoon de Snare een stukje op zodat hij niet precies op de 2 en de 4 valt

Ik hoop dat je er wat aan hebt en suc6 verder :walker:

Origineel geplaatst door Kevin
Klinkt op zich wel lekker alleen vind ik de klankkeuze wat betreft de drums niet echt lekker.....
Ga of lekker strak dus moeve met die snare en die ''echte'' hats
Of ga lekker aan het samplen en pik van diverse platen Bd,Sd,Hats enz.enz. dan krijg je een lekkerder geluid (wat crispy)
Ik zou (persoonlijk) ook de noten van de drums wat lichtjes verschuiven het klinkt nu namelijk te strak schuif gewoon de Snare een stukje op zodat hij niet precies op de 2 en de 4 valt

Ik hoop dat je er wat aan hebt en suc6 verder :walker:

Klinkt lekker!:) Maar ik zou inderdaad de noten van de drums ietsies verschuiven, om een wat betere groove te krijgen.
Het klinkt ietstie te precies! Maar wel lekker!:okdan:

Grappige muziek hoor.

Qua monitoring moet je IMHO toch iets beters verzinnen want die 'sound' van het afmixen klopt gewoon niet. Misschien erg sterk uitgedrukt maar het is wel wat ik bedoel (zonder de 'betweter' proberen uit te hangen). Het klinkt reteschel en heel erg digitaal (dan laat ik even weg dat de mp3 encoding niet meewerkt en m'n oren ook niet op't moment). Op zich kan het wel maar zo veel als dit zou ik zeggen dat hij minder schel en wat warmer in het laag mag. Dat zou veel meer bij die stijl passen trouwens. Respect!

Gaat de goede kant op Jamez. Lekker zweverige pads en lekkere droge bassen. lekker jazzy (achtig)

Origineel geplaatst door Cisco
Klinkt lekker!:) Maar ik zou inderdaad de noten van de drums ietsies verschuiven, om een wat betere groove te krijgen.
Het klinkt ietstie te precies! Maar wel lekker!:okdan:

ype, ietsje later als verwacht, voor het 'hang'-effect

tof jongens dat jullie dit grappig vinden :)
ik zal die drums eens shiften, kijken wat er gebeurt
binnenkort zal ik ook eens wat meer posten want van house komt er niets uit mijn vingers
zit alleen maar 95 bpm muziek te maken a la neptunes voor die lui om op te zingen
sommige dingen zijn zo cool (vind ik als beatfreak) dat ze zelfs zonder zang aan te horen zijn

:)

ik heb deze trouwens ook weer een beetje ge-edit (minder scherpe hats, maar die jazzhats en alles wat minder schel gemaakt)

:)
groeten

god werd wel eens tijd ... dit is wat ik wil horen dweems :okdan:
en je bent nog niet zover af van chorussen bruggen enzo ... dus probeer dat zeker

ik kan hier trouwens zo een tekst op verzinnen hoor
dat is vaak een goed teken .... zelfde geldt als ik bij andermans track me eigen variaties of nieuwe melodieen op kan verzinnen

luister maar eens naar jazzanova en engels brokenbeat / west london sound
zoek afronaught, dego(4 hero) ,domu
dan zing je dit binnen de kortste keren in ...
de beats kunnen nog veel moeilijk maar deze zijn zeker erg oke

(ja ben gisteren bij Dego geweest hier in r'dam ... had je ook moeten zijn als je hier van houdt )

nieuwe versie

nieuwe versie

hallo heren

hier alvast de herziene versie van deze track. Ik moet echt eerst de zangeres horen voordat ik verder kan heb ik het idee. dit is geen track met een standaard couplet, chorus, bridje schema.. de zangeres dient zelf de creativiteit te tonen door gebruik te maken van de track zijn huidige arrangement. Ik wil namelijk dat de track leeft en geen standaard song wordt..

herziene versie van Sherry Dyanne - No More Tears

ik heb de beats wat moeilijker gemaakt maar niet TE, er zit wat meer drive in naar mijn mening. De akkoorden schema's heb ik niet aangepast zodat de zangeres zelf lekker haar gang kan gaan. Als haar zang er later toch nog om vraagt dan pas ik het nog wel aan.

Het geluid is denk ik ook wat warmer, althans dat was we de bedoeling hoewel ik de frisheid in het hoog wel wilde bewaren. ik wilde niet dat het TE dof werd, zoals de echte jazz sounds klinken.

ps: omdat Wavelab raar doet bij me heb ik nu de MP3 uit FL Studio gehaald, dus het kan wat anders klinken, ik luister om eerlijk te zijn nooit de mp3 versies voordat ik ze online zet.. stom stom ik weet het

Back