Yamaha CS-80

Status
Please reply by conversation.

RiSC

Stamgast
Ik zit erover te denken om er een aan te schaffen, liefst met MIDI,
wie weet er eentje?

Op Ebay stond er 1 uit de UK voor een schamele GBP 14.000,- of best offer .... :bekdicht:

Sowieso versturen van een CS60/80 lijkt me door het gewicht geen pretje. Na verzending kunnen ze meestal wel een goed onderhoudsbeurtje gebruiken......

Succes met je speurtocht :okdan:

een CS80 zou ik altijd gewoon zelf ophalen of anders door een profi pianovervoerder laten inpakken en verslepen. UPS of iets dergelijks is vragen om rampen bij zulke unieke, tere en kostbare instrumenten.

wtf.. wat een prijzen zeg..
de wave is ook erg duur, maar toch niet zo duur.. zijn er nog duurdere synths?
misschien voor een nieuwe topic? :) herken de duurste synth..

voor de rest: vind het ook wel een heerlijke synth, maar toch :)

£14.000 vind ik dan toch net te gortig worden, het blijft wel een - gebruikte - synth natuurlijk.

Wat is een meer gangbare prijs waarvoor ze worden verkocht?

Ik zit erover te denken om er een aan te schaffen, liefst met MIDI,
wie weet er eentje?

£14.000 vind ik dan toch net te gortig worden, het blijft wel een - gebruikte - synth natuurlijk.

Weet je zeker dat je een CS80 wilt?
Het valt mij op dat je hier tweemaal een accent legt wat mijns inziens niet echt passend is bij een CS80

1: een groot deel van de schoonheid van een CS80 zit in het keyboard en de bespeelbaarheid. Midi doet hier afbreuk aan.

2: Elke klassieker is een -gebruikt- toch?

10K betalen voor een tot de nok met printplaten gevulde synth van minstens 30 jaar oud. Als er iets mis is met zo'n bak, zoek dan maar eens een techneut die hem goed kan fixen.

cs70m is ook leuk, veel goedkoper, stabieler, handelbaar....

Dan snap ik niet waarom je dit zegt :) zou ik toch de grote stap willen wagen naar
de CS80

Dat zou ik dan mooi achterwege laten..........die stap.

mja, is financieel maar een stapje als je het vergelijkt met de cs80
€ 10 000,00 is toch wel de prijs geworden

Staat een CS-60 op MP, stuk goedkoper.
Hou er rekening mee dat als er iets aan een CS-80 kapot gaat het moeilijk te fixen is en het een flinke aanslag op de portemonnee zal zijn om te herstellen.
En met een gemiddelde prijs van 10K + ook al niet echt goedkoop.

Status
Please reply by conversation.
Back