Suzuki SX-500

pjeut

Ouwe rot
Hallo,

Ik kan een Suzuki SX-500 expander krijgen voor weinig (EU 50,-). Hij schijnt in goede staat te zijn, alleen is de display kapot. Mijn vraag is, kun je dergelijke displays nog krijgen, en is dat evt. zelf te herstellen?
Zo niet, is een synth-leven mogelijk zónder een display, bijv. door een computer als display te laten fungeren (dee gebruik je dan toch al voor CC control, toch?

Graag info. Niet alleen over de display maar ook over de expander op zich.

Groet.

Gelijk kopen. Is een Siel EX-80. Best aardige synth. Display lijkt mij gewoon een standaard ding die je wel kan vervangen.
Zo niet, dan kan ik je wel de handelingen geven die je moet doen om erals nog geluid uit tekrijgen zonder display.
Alles kan inderdaad via CC's. Alleen patches opslaan en midi channel selecteren moet je wel via knoppen doen.

Best kans dat het een los contactje is.

Sander,

Ik zie het wel zitten met die SX-500, dus als je wilt, mag je me die handelingen wel geven, alsmede alles wat je nog meer weet over de Suzuki.
Ik ben ook nog op zoek naar een L.B.K. (Low-Budget Keyboard -> zeer goedkoop met MIDI) om hem via MIDI aan te sturen. Mijn Kawai K1 wil ik in principe "vrij" houden voor zijn eigen patches (voor alle duidelijkheid; ik ben keyboard-speler in een band dus ik beredeneer alles vooral vanuit een live-setting en niet vanuit een opname-setting).

Overigens, wat doe jij zoals met je muziek; ook live-uitvoeren of vooral in eigen "kring" experimenteren?

'k Ben benieuwd naar je antwoord.

Groeten.

Oja, check effe m'n Siel site.

http://home.worldonline.nl/~smeyer/siel

Ik heb de SX-500 handleiding nog steeds niet gescand :(

Standaard staat ie ingesteld op midid omni mode.
Door op program knop te drukken en vervolgens 93 <enter>
kan je midi kanaal intikken of dmv up/down cursortoetsen 1 t/m 16 selecteren<enter>

Aan de rechterknop (onder masters) moet je EXT selecteren als je de SX-500 via CC's wil programmeren
en ook voor het veranderen van preset.

Je kan geen patches versturen via midi.

En over m'n muziek:
Ik neem het live op en treed ook wel eens op.

Laatst gewijzigd:
Geen patches via MIDI

Geen patches via MIDI

Ay, da's jammer. Dus ook geen patches maken met Soundquest of zo. Dat is juist wel aardig van de K1.
Jouw handleiding voor de Siel DX-80, is die integraal te grbruiken voor de SX-500, of zijn er dingen wezenlijk anders?

Groeten.

volgens mij is dit hetzelfde als een ex-800(de module van de korg poly 800)

Origineel geplaatst door ralph
volgens mij is dit hetzelfde als een ex-800(de module van de korg poly 800)

Nee, hebben wat overenkomsten, maar is totaal anders.

Re: Geen patches via MIDI

Re: Geen patches via MIDI

Origineel geplaatst door pjeut
Ay, da's jammer. Dus ook geen patches maken met Soundquest of zo. Dat is juist wel aardig van de K1.
Jouw handleiding voor de Siel DX-80, is die integraal te grbruiken voor de SX-500, of zijn er dingen wezenlijk anders?

Groeten.

Je kan wel overschrijfbare preset selecteren (40-50 geloof ik), schrijf mode aanzetten,
CC's vanaf je pc sturen en dan preset opslaan.

De handleding van de DK-80 komt grotendeels overeen.
De DK-80 heeft soms wat extra functies.

not ex800

not ex800

Origineel geplaatst door sander
Nee, hebben wat overenkomsten, maar is totaal anders.

kijk hij ziet er hetzelfde uit en programeerdt bijna hetzelfde ,...
maar ik heb er eens een poly 800 naast gehad van iemand , ik vindt deze kweenie ietsje
meer ........italian ,hou het daar maar op,...
crumars en junos moesten ook op elkaar lijken ik denk ,behalve de knoppen die missen op een crumar ,
dat de crumar bit/99/one beter uit de verf komen ,met midi implementatie weer niet, jammer

iid geval kopen die sx500 [ik heb de ex80 van siel t zou de japanse suzuki variant van siel dk80 moeten zijn ,...
tis een aardig anloog synthje klei ,goed voor je live set [in de band ]

Re: not ex800

Re: not ex800

Origineel geplaatst door rondroyd
iid geval kopen die sx500 [ik heb de ex80 van siel t zou de japanse suzuki variant van siel dk80 moeten zijn ,...
tis een aardig anloog synthje klei ,goed voor je live set [in de band ] [/B]

Suzuki SX-500 is een Siel EX-80 met een ander logo. Dk-80 heeft veel weg van de EX-80, maar er zijn
toch wel wat verschillen. Alleen weet ik die niet zo uit m'n hoofd.

Back