Jean Michel Jarre treedt vrijdag a.s. op in Monaco. Start 22:00 uur. Dit wordt live uitgezonden op Euronews. En daarnaast ook gestreamed op hun website.
Was inderdaad een leuk concert, alleen....waarom moet ie nou altijd die theremin bespelen, wat hij dus niet kan. Zit er vaak naast. Maar goed..................was een mooie show.
Ik zat gisteravond voor het eerst in tijden weer eens te zappen en tot mijn grote verrassing kwam ik dit optreden tegen op Euronews. Ik had nog nooit naar die zender gekeken.
Het was leuk, ik probeerde heel enthousiast aan mijn vrouw uit te leggen welke synth wat was, zij probeerde geïnteresseerd te blijven en had nog nooit van JMJ gehoord.
Die vrouw op tv die net getrouwd was, dacht er waarschijnlijk net zo over.
Leuke verzameling synths had hij op het podium trouwens. Die cymbals en dat losse zwaaiende handje waren wel een beetje cheap, maar de sfeer en het jaren 80-90 revival gehalte maakte een hoop goed.
Afgezien van wat meer show er omheen met licht en vuurwerk, is het voor 90% de show die ik een aantal maanden geleden in Ahoy zag. Wel heel vet hoor dit. En volgens mij toch behoorlijk live. Die mannen achter hem zijn gigantisch belangrijk, want ze maskeren Jarre's matige spel en spelen de belangrijkste stukken.
Ook nu weer gebruikt Jarre die bekkentjes een beetje te vaak, maar verder prima show.
De laserharp is in ieder geval 100% zeker weten echt en live. Wat loopt ie daar te klooien zeg.
Klink allemaal negatiever dan ik het bedoel, want ik had dolgraag bij deze waanzinnige show willen zijn.
Hoeveel artiesten van bijna 63 zie je nog zo over het podium springen?
Ben er inmiddels wel een beetje op uitgekeken, maar de 1e CD die ik ooit kocht is Revolutions en 't soort muziek dat hij maakte voordat hij Waiting for Cousteau uitbracht, vind ik nog steeds erg leuk.
Leuk om de show te zien, iets minder om 'm te horen...
I agree, inmiddels zijn er heel wat youtubers die me meer kunnen vermaken (en waar ik technisch harder van onder de indruk ben) dan JMJ.
JMJ heeft synthesizer-muziek wel een "cooler" (sterker) imago gegeven bij het grote publiek. Dat merk ik wanneer ik over synthesizers begin te praten met niet-kenners. Maar zelf vind hem een beetje overrated. Of achterhaald is misschien een beter woord.
Was inderdaad een leuk concert, alleen....waarom moet ie nou altijd die theremin bespelen, wat hij dus niet kan. Zit er vaak naast. Maar goed..................was een mooie show.
Mick Jagger, hoe oud is hij? Die rent ook over het podium als een net opgeladen energie konijn. Mogelijk past dat meer bij het soort muziek dan dat van JMJ? De man heeft blijkbaar nog schik in wat het doet. Het nieuwe/vernieuwde mag er dan van af zijn, het blijft een bewonderenswaardig fenomeen.
Net gedownload. Jammer dat de flv versie van het concert van duidelijk lagere beeldkwaliteit is dan de stream. Veel meer blokjes helaas. Hopelijk komt er nog een betere versie van om te downloaden of zelfs een DVD of zo.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.