Kurzweil PC88

willybeest

Nieuwkomer
Hallo allemaal,

Recent heb ik een Kurzweil PC88 gekocht, omdat ik een masterklavier wou hebben met een gewogen toetsen en leuke piano sounds.

Nu is het beestje natuurlijk 2e hands en al wat ouder, dus hij heeft wat onderhoud nodig. Ik heb op het web wat rondgesurft en kwam oa dit tegen:

http://www.ixhost.de/pc88.htm

Echter kon ik nergens een service manual vinden. Heeft iemand hier deze misschien in papieren/digitale vorm?

Daarnaast ben ik ook nog op zoek naar een VGM bord, maar dat zal waarschijnlijk een hopeloze zoektocht worden... :frons:

Ik zou even contact opnemen met Jean Robert Bellefeuille van Kurzweil Customers Support.
Ze zijn daar altijd zeer behulpzaam. Ze hebben me laatst nog geholpen met een oude SP76, dus waarom ook niet met een PC88. mail: support@kurzweil.com

Ik zou even contact opnemen met Jean Robert Bellefeuille van Kurzweil Customers Support.
Ze zijn daar altijd zeer behulpzaam. Ze hebben me laatst nog geholpen met een oude SP76, dus waarom ook niet met een PC88. mail: support@kurzweil.com

Okay, vreemd. Ik heb het contactforumlier ingevuld op kurzweil website, maar kreeg daar nul op rekest. De reply kwam van americanmusicandsound.com. Maar wellicht komt support@kurzweil.com elders uit. Ik ga een poging doen en hou jullie op de hoogte.

Update:

Tot nu toe is Kurzweil helaas niet erg toegevelijk met het verstrekken van schema's van een apparaat uit 1995. Hun reactie: "Sorry, compagny policy. Only service centers are allowed access to such material." Persoonlijk vind ik dat een beetje krom voor een apparaat dat 16 jaar oud is.

Maar goed. Ik heb hem ondertussen wel helemaal uit elkaar gehaald en gereinigd. Dat was hard nodig. Nu valt alleen soms 1 kanaal weg op zowel de koptelefoon als de main out. Dit lijkt terugtraceerbaar naar de master fader.

Daar zit echter ook de kruks; die is niet gemakkelijk te krijgen.
Het gaat om een ALPS fader met type-aanduiding RS45112*
Dat is een logaritmische dual 10K schuifpotmeter met een slidertrace van 45mm.
Zover ik kon nagaan is deze echter nergens meer te koop. RS-components, Farnell, Nedis, Conrad hebben hem allemaal niet.

Wellicht dat iemand hier op het forum nog zo'n ding heeft liggen?

Daarnaast heb ik een aantal foto's geschoten tijdens de revisie. Die zal ik, wanneer de revisie af is, online plaatsen.

Back