Morphen

cream

Ouwe rot
Bestaat er dedicated hardware voor het morphen van twee auiosignalen a la Kyma?
Ik kan hier niks over vinden. Ook geen vst's die zonder artifacts werken trouwens..

Goeie vraag.. eerste (en enige) wat in me opkomt is de Hartmann Neuron.. maar ook daarbij geloof ik niet dat die lange stukken audio kan morphen zoals Kyma dat doet.

There's a lot happening behind the scenes to make morphing possible. To morph two sounds you run them through an analysis process which creates a special non-audio file that includes all of the ingredients needed to rebuild the sound, and then plug them into one of the morphing modules.

After analysis pitch, timbre and time stretching can all be controlled independently, and with only a little more effort you can morph manually with a slider, or under LFO or envelope control.

Weet niet of je dit gaat vinden in iets anders dan Kyma, én in hardware..
Afhankelijk van je eisen, misschien volstaat een resynthesis plugin (bijv. 't merk camel-audio) of een vocoder al voor jouw doel.

Dedicated hardware.. kyma lijkt mij behoorlijk dedicated hardware. Sowieso zal voor morphing doeleinden software altijd om de hoek kijken.

Ik heb eens een experiment gedaan met een NordModularG2X en een NordWave, waarbij de laatste met twee Slots geladen met verschillende geluiden via de Midi Out van de G2X werden gemorphed. Leuk was dmv X-fades en Envelopes gelijke onregelmatige morphjes te maken. Eigenlijk was het meer een cross fade met filteringen en pitch shifts en zo. Kyma werkt toch met met resampling?

Eout

Back