Access Virus Rack Classic

quisquater

Ebos
Ik heb wat advies nodig.

Ik kan een Access Virus Rack (dus de twee oscillator + sub oscillator 16 stemmig polyphonisch) in handen krijgen door een ruil te doen (met mijn teergeliefde Ensoniq TS12, ja het zal pijn doen). Ik lees op het net zowel zeer positieve als vrij negatieve reviews. Kan iemand me wat advies geven, iemand ervaring met deze Virus versie? Wacht ik beter op een Nord Modular of een latere versie van de Virus?

Ik wil vooral gaan experimenteren en moduleren en ik vernam van forumlid Seiko dat zowat alle parameters van de Virus via midi te sturen zijn.

Ik maak geen house of trance of dance maar 'klassieke' electronische muziek a la Jare en Vangelis. Kan de Virus Rack Classic mij iets bieden?

Van harte bedankt bij voorbaat!

Ik heb veel plezier gehad met m'n Virus Rack, maar uiteindelijk verkocht om een Virus Rack XL aan te schaffen ( meer poly / mod matrix / OSC erbij / etc ).
Je kan er echt vanalles mee maken op electronisch gebied.. van DnB naar Trance of '80 synthesizer muziek.

Qua klank zeker, al denk ik wel dat je na een maandje de desktop versie wil. Editen via MIDI is ook niet altijd even leuk :).

Oh, ik dacht dat je die felrode desktop bedoelde, dat is namelijk de 'Virus Classic'. Maar ik zie nu dat er ook 'rack' in de titel van deze tread staat. De hele naam klopt volgens mij niet, er bestaat geen Virus Rack Classic.

Dit is de Virus Classic:
access_virus_classic_main.jpg

Dit is de Virus Rack
access_virus_rack_main.jpg

En dan heb je ook nog de Virus Rack XL
access_virus_rack_xl.jpg

Hoe dan ook, ik zou voor een desktop versie gaan en niet voor een rack.

Wacht ik beter op een Nord Modular of een latere versie van de Virus? Ik wil vooral gaan experimenteren en moduleren
bij experimenteren denk ik meer aan een NM dan aan een virus (hoewel daar ook genoeg op te experimenteren is).

Oh, ik dacht dat je die felrode desktop bedoelde, dat is namelijk de 'Virus Classic'. Maar ik zie nu dat er ook 'rack' in de titel van deze tread staat. De hele naam klopt volgens mij niet, er bestaat geen Virus Rack Classic.

Dit is de Virus Classic:
access_virus_classic_main.jpg

Dit is de Virus Rack
access_virus_rack_main.jpg

En dan heb je ook nog de Virus Rack XL
access_virus_rack_xl.jpg

Hoe dan ook, ik zou voor een desktop versie gaan en niet voor een rack.

De Virus Rack is een virus Classic zonder al die knoppen.

Back