mini banaan kabeltjes

heiko

abc
Goeiemorguh!

Ik vond in mijn rommelhok een heleboel miniatuur banaankabeltjes. Zie foto's. Worden dit soort kabeltjes gebruikt als patch cables in de synthwereld?

Heiko

Attachments

• Closeup Mini Banana Cable.jpg
    Closeup Mini Banana Cable.jpg
    50,1 KB · Bekeken: 87
  • Mini Banana Cables Overview.jpg
    Mini Banana Cables Overview.jpg
    69,8 KB · Bekeken: 59
Ja, in sommige modulars, hoewel de meeste (mini)jack gebruiken. Voordeel is dat je geen multiples nodig hebt met die stackable minibanaantjes.

Ik heb -zodra mijn modular helemaal is omgebouwd- trouwens een mooie collectie van die kabeltjes en bijhorende chassisstukken in de aanbieding. :)

Het gaat idd om miniatuur banaan (2mm diameter pen). Ik vind ze zelf erg vet als patchkabels maar
als het geen synthstandaard is wordt het verhaal al minder leuk...

Heiko

Maar ook miniatuur banaan? Ik dacht alleen "gewone".

Ik had (want ik ben hem aan het ombouwen) een Formant die met minibanaan ipv minijack werkt.

Serge werkt met gewone banaan als ik het goed heb. Ik ken niet meteen commerciële modular met minibanaan, maar voor DIY is het zeer handig, patcht lekker weg. Wel even opletten dat je met al dat stacken geen outputs met elkaar kortsluit in al je ijverig patchwerk. :)

Het is jammer dat er volgens mij niet meer aan te komen is. Zowel dit soort kabeltjes als chassisdelen zijn niet zo snel te vinden. :(

vrees niet, ik ben er. :) Als ik klaar ben, heb ik een 50 tal chassisstuks en een bult kabels beschikbaar.

Ik zou ze gebruiken voor circuitbending voor modulairs misschien iets te fragiel.

grt G-J

@Nicolas2000: stuur tegen de tijd dat je ze beschikbaar hebt maar een PB. Misschien dat ik er wat van overneem.

@Etaoin: bedankt dat je ff de tijd nam om te zoeken! Blijkt dat ik een kapitaal aan kabeltjes heb (120st --> 600 euro!)

In conclusie zou het een leuk formaat zijn voor patchkabeltjes maar de prijs is te hoog (iig voor Hirschmann).

het durft inderdaad wat in de prijs te lopen als je die bestelt. Ik PB je wel als ik er klaar mee ben. Dat kan even duren, want het ombouwen naar minijack loopt niet zo vlot als gehoopt (gatdiameter net niet wat het moet zijn en nog wat extra uitdagingen...).

Volgens mij hebben we ze bij Tyco (waar ik werk) ook nog gewoon in de catalogus staan.

Back