Nieuwe voice in Yamaha S90XS

k_spee

Ingeburgerd
Ik heb een nieuwe voice gedownload voor de Yamaha S90XS. Deze wil ik via USB overbrengen. De file wordt door de S90XS herkend en laad hem in. Echter, hoe kan de ik voice bespelen. Waar wordt deze gesaved. In de User banks zie ik ze niet terug. Wie kan me een stapsgewijze werkwijze beschreven hoe een nieuwe voice via USB in te laden en te bespelen op een S90XS?

Bedankt!

Tja, ik dacht dat forums er waren om met elkaar gedachten uit te wisselen en elkaar te helpen. Voor sommigen dus schijnbaar niet.

Ik gebruikt de S90XS als stagepiano......niet in de studio of om eigen muziek te maken.

Nou, de kans dat die stap-voor-stap instructie in de handleiding staat is vrij groot, vandaar. Als je er nou bij had gezegd "ik heb de handleiding geprobeerd, op blz. 124 staat hoe je dit moet doen maar vervolgens staat er ook dat je dat daar-en-daar moet terugvinden maar daar zie ik niks", dan weet men hier al dat je uberhaupt moeite hebt gedaan om het op te zoeken.

Helpen is okee, maar handje vasthouden, daar is wat minder geduld voor ;).

Kijk ook eens op http://www.sninety.com/forums/index.php?Cat=1,3

(ik heb zelf geen S90xs dus ik kan je niet verder helpen, hopelijk wel zo even wijzer maken waar je kunt beginnen met zoeken)

Ben net gestopt met blowen en heb moderator-ambities ;-) Nee hoor :-D Dat eerste is waar het tweede niet. Ik had het ook anders kunnen zeggen inderdaad. Maar als ik zoveel geluk zou hebben als jij dat ik ook een s90ex had, zou ik inderdaad eerst aangeven wat ik zelf allemaal onderzocht/geprobeerd heb, voordat ik het hier ga vragen. Dat is ook wel een beetje de regel geloof ik hier.
Maar anyways, ik hoop dat je alsnog snel je probleem opgelost krijgt!
Zie http://www.yamahasynth.com/downloads/manuals/synthesizers/s9070_xs/dutch/ download de handleiding, vanaf pagina 48 zou je het moeten vinden. Succes en veel plezier en een fijn weekend!

Ik heb te heftig gereageerd, excuses ook van mijn kant.

Het is ondertussen gelukt! Heb nu de piano voice van de S90ES in de S90XS zitten. Moet zeggen.....klinkt toch beter!

Bedankt tot dusver

Back