Pitchen van vst geluiden

R-WinV

Ingeburgerd
In veel dance nummers hoor je bijvoorbeeld een Lead die van laag geleidelijk omhoog gaat. Ik weet niet goed hoe ik het anders moet uitleggen. Het wordt gebruikt om een climax op te bouwen.

Ik ben opzoek naar een soft plugin voor Cubase waarmee ik zo'n zelfde resultaat bereik met mijn vst's.

Oww NOooo !! Niet weer één die zo'n effect wil nadoen !!??
Ik vind het afgrijselk en skip elke keer door als ik het hoor in een podcast..

Soit, dat zal wel een pitch bend effect zijn... met een hoge Pitch Bend range...
:slotje:

Hahaha. Bedankt voor je bericht. Je wordt er inderdaad mee dood gegooid. Maar ik was gewoon nieuwschierig hoe dat resultaat wordt gehaald. Dus de techniek.

Ja okey, :)

En anders mss een pitchbend met kleine PB range,
en dan elke keer een nieuwe note triggeren en opnieuw pitchen tot de volgende nootl??

Ik zou het modwheel aan de pitch hangen als dat kan. Kun je er meteen wat andere parameters aanhangen bijvoorbeeld wat filter frequentie en wat FM of zo.

ik ben op zoek naar een sf pluggin om domme ik-heb-nog-nooit-aan-de-pitchbend-van-mijn-midi-controller-gezeten vragen te filteren, waar kan ik die downloaden ? thnxs :mega:

onee, ts heeft natuurlijk geen controller ! hij doet alles met zijn muis ........
Is je cubase legaal ?

Ik zou niet weten waarom hier een vst voor nodig zou zijn.

Wat is er nu zo lastig om de pitch bend te automatiseren?

Maak gewoon een autolane zoals je ook voor elke andere controller kunt doen.
Heb je niets ingewikkelds voor nodig.

paul

pwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

pitchbend! met dat wiel dat terugveert, links van het klavier moet het lukken. je kan de range ook instellen...

RTFM :D

Of nog makkelijker - zoek een plugin waarbij je het aantal semitones kunt automaten en teken dan een lijn van laag naar hoog voor zolang 't moet duren.

Maar ja, 't is inderdaad een ontzettend uitgewoond trucje, dus durf origineel te zijn :)

TS zegt natuurlijk zelf; pitchen van de lead. Maar misschien is er wel meer nodig voor zijn beoogde doel. Ik weet niet exact wat hij bedoelt want ik luister het niet. Als het alleen een pitchbend is dan kunnen we misschien wel een poging doen deze TS een beetje op weg te helpen naar wat complexere veranderingen?

Veelgestelde vraag.... sommigen denken zelfs dat het een soort theremin is :D

Back