Acapella

k_spee

Ingeburgerd
Is er een website waar zang (acapella) kan worden gedownload? Heb alle hoeken van internet afgezocht maar tot nu toe nog niks kunnen vinden.

Ik heb wel 'ns wat gevonden, maar heb daar geen adressen van. Ik kan je in ieder geval zeggen dat dat illegaal is - althans - zeker als je iets commercieels uitbrengt met die acapella zonder toestemming van diverse rechthebbenden. Sommige artiesten schrijven wel eens een remix-wedstrijd uit en dan stellen ze legale acapella's beschikbaar, zoals de Beastie Boys een tijd geleden.
Ik heb mijn acapella's (voor eigen gebruik) gewoon met google gevonden. Google vind je op: http://www.google.com Er is trouwens best iets te vinden over het maken van je eigen acapella-versies door op een specifieke manier de instrumentale versie en het originele nummer te combineren. Op een of andere manier valt dan de instrumental weg en houd je de acapella over. Succes.

Dan heb je in elk geval niet op internet gezocht.........
Zo lastig is het niet om die te vinden.

Tik maar eens acapella in bij google en direct op de eerste zoekpagina kom ik geloof ik al 3 of 4 sites tegen

paul

Sorry, maar wel eerlijk zijn!

Wanneer je op acappela zoekt, dan kan je blijven zoeken, want het is de term voor zang met tekst, maar zonder begeleiding van instrumenten. Waarschijnlijk zoekt de TSer de beroemde Ah-tjes en Oh-tjes.

Zoek op choral samples en zet 'free' erbij :D
Kopen is bijna altijd zo'n $ 1000.-

Wout

Er is trouwens best iets te vinden over het maken van je eigen acapella-versies door op een specifieke manier de instrumentale versie en het originele nummer te combineren. Op een of andere manier valt dan de instrumental weg en houd je de acapella over. Succes.

De normale track op het ene spoor, instrumentale track op het andere spoor, liefst beide mono. Vervolgens van 1 van de sporen de fase omdraaien en zorgen dat ze op de sample nauwkeurig samenlopen en qua volume moeten zo ook precies even hard zijn.

Als het lukt heb je een acapella met een soort phaser effect op de achtergrond, perfect wordt het nooit.

Heb je uberhaupt zelf wel eens gezocht?
Heb je uberhaupt wel naar de datum van de laatste reply gekeken?

Back