Voornamelijk gebruik ik hem nu als fx processor en das wel dik. Weet wel dat ik er weer eens voor ga zitten.

in het begin wel, maar geen fan van naar pc scherm moeten staren voor sound design
Waar deze draad eigenlijk voor was om het elkaar makkelijker te maken en dan patches uit te wisselen. Die kun je zelf nog tweaken en dan in je user slots zetten en gewon off screen verder. Op Etsy heb ik trouwens wel een mooie eurorack midi editor gezien die in theorie zou moeten werken via de midi in. Maargoed je hebt ook die wat prijziger tabletop midi editor mk2 met scherm die ze zelf ook promoten waar ik de naam even niet van weet.

Deze op Etsy :

IMG_7248.jpeg

Mixer Buddy is een MIDI-controller van 34 pk in Eurorack-formaat. Het is ontworpen om de partner in crime te zijn van Eurorack-modules met een USB-hostfunctie of een pc. Voorbeelden hiervan zijn de 1010 Music Bluebox, Expert Sleepers FH-2 en de Westlicht Per|Former. Perfect om een mixer mee te bedienen. Het heeft 45 knoppen en 9 schakelaars in 9 rijen. Elke rij wordt bepaald door het bijbehorende MIDI-kanaalnummer en cc-berichten 0 tot 6. Op verzoek kan ik deze nummers wijzigen voordat ik het verzend of het Arduino IDE-bestand ermee verzenden om het zelf te bewerken.

Je kunt de Mixer Buddy op verschillende manieren aansluiten: hij heeft MIDI-out via USB C en MIDI TRS type A op het voorpaneel, en headers voor een breakout-module, of bijvoorbeeld de ES FH-2 en micro-USB rechtstreeks op het Teensy-bord op de achterkant.

De modulediepte is 3,2 cm. De module haalt 105 mA +12 V stroom van een Eurorack-voeding. Hij haalt geen stroom uit de USB-aansluiting en werkt niet zonder een 10-pins header naar Eurorack-voeding.

Inbegrepen in de doos zijn de module, vier Befaco Knurlies en een 10 tot 16-pins voedingskabel.

Laatst gewijzigd:
je hebt weinig aan een midi controller om presets te maken gezien je daar alsnog de connecties niet mee kan maken binnen de eaganmatrix of je moet een standaard preset gebruiken.. maar dan ben je de hele meerwaarde van het modulaire binnen de eaganmatrix kwijt

ik heb mijn multi poly specifiek gekocht om met de osmose samen te werken gezien ik daar sound design op het aparaat zelf kan doen en deze op de osmose brackets past als ik wil (meestal staat deze er gewoon boven echter omdat met die brackets de decksaven niet past)

Ze hebben de matrix door de jaren aangepast dus dat was ook geen pretje. Maar wat je zegt klopt. Met deze midi controller kun je geen patches bouwen. Maar je zou wel een wat strakker format kunnen hanteren zodat je bijvoorbeeld snel tot de meest gebruikte instelling komt die alleen tweaking nodig hebben.. Tilt Eq, audio in/out levels, Convolver, delay, compressor, filters etc etx. Net wat je blangrijk vind.

Zo kun je de 8CV inputs op de eagan met wat tender cv behandelen. En midi voor de minder gevoelige dingen.

Laatst gewijzigd:
Heb een beetje slome actie gedaan waarvan ik nu denk waarom niet eerder.
Geluidskwaliteit van de Eaganmatrix module gaat echt mega vooruit om toch eerst nog een goede VCA voor een filter te plaatsen.
Ik had dit nog nooit getest. Wel Eeganmatrix direct naar analoge filters.. Kortom hier zit echt wist en maakt het helemaal compatible met goede eurorack sound kwaliteit.
Hehe the search is over..

voor het eerst in een hele lange tijd weer eens de eaganmatrix ingedoken, maar zelfs voor een simpel lead achtig geluidje blijft het toch echt als rocket science aanvoelen :D

ook een hele rare keuze van ze tegen gekomen... blijkbaar is de eaganmatrix gemaakt met C3 als midden en de osmose midi kant met C4 als midden, wanneer je dus key tracking op de filter doet en C4 als midden kiest dan werkt keytracking positief vanaf C3 en voor C4 als midden moet je dus C5 instellen...

1781040506476.png

Die overlays maken het wel wat overzichtelijker (ten koste van flexibiliteit), maar het blijft een koppijn ding.

Back