KAOSSpad2 chaos.. [vraagje]

Zoidsity

Go with the flow..
Een maat van me heeft een KP2 gehaald en heeft een probleempje met aansluiten.. [enne, ikke ook nie sjnap :confused: ]
De KP2 heeft een 'tulp'-in- en uitgang terwijl de mixer jack-pluggen hapt. TotNUtoe nog geen probleem.. MAAR als ie dan via 'efx/aux-send & return' aangesloten wordt, begint het: Het efx hoor je maar aan 1 kant (links of rechts) van het 'stereo-beeld' .. Heeft waarschijnlijk te maken met 2x tulpplug(KP2)=>stereo-jackplug(mixer: efx/aux-send) en de 'send' is mono??
Ken de KP2 ZO aangesloten worden, dat ie fx geeft over alle kanalen, per kanaal regelbaar en TOCH stereo?? En dan niet:
gear=>mixer=>KP2=>versterker/boxen ??
Snap?

HELLUP!!? :halleluja

als 't niet in de goeie thread staat, merk ik 't wel..

een aux is mono.

Dit heeft als consequentie dat het niet uitmaakt als je links en rechts hetzelfde signaal de kaoss pad instuurt, aangezien auxen sowieso mono zijn.
De kaoss pad, kan met effecten van dat mono aux signaal niettemin een stereo effect signaal maken
Je kunt twee dingen doen:

Mono effecten:
Alleen een aux send in de linker kant van de kaoss pad IN doen, en dan ook alleen de linker OUT van de kaoss pad in de return van je mengtafel doen.

Of, bij stereo effecten:
Een splittertje zetten op de kabel die uit je aux send gaat, en die (identieke) signalen in de links en rechts INs van je kaoss pad stoppen. De links en rechts OUTs van je kaoss pad vervolgens sturen naar een stereo kanaal, of 2 mono hardgepande kanalen (een aux return is ook mono)

[edit] ik ga hierbij trouwens uit van de kaoss pad als send effect. Als insert is ie ook alleen mono te gebruiken (of 2x mono = stereo, op een bus[/edit]

Thanx!!

Thanx!!

..'t is opgelost!

Back