Nieuwe bootleg

Johndoe11

Gedeactiveerd account
Collab werk in voortgang, maar bijna klaar, dus ff een snip. :D

Voor even beschikbaar.... :okdan:

http://soundcloud.com/dropboxmastering/ellie-goulding-lights-bootleg

erg lekkere sounds. wat gebruik je tegenwoordig voor je kicks? is dat nu metrum?

klinkt wel beter dan die andere track vind ik.

Kick is inderdaad erg geschikt voor deze track. Paar kleine dingen die me opvallen:

- Vocal vind ik niet echt goed. Komt vooral omdat het volgens mij geen native engels sprekende zangeres is. Zeker de manier waarop autotune nu gebruikt wordt maakt het nog wat erger om doorheen te luisteren. Zelf zou ik het meer gemaskeerd hebben door een warmere iets langere reverb op de stem te zetten zodat het wat gesmeerder klinkt. Nu klinkt het alsof de zangeres er grote moeite mee heeft om dit te zingen, wat met name komt door de ademhaling momenten.

- Pianoachtig geluidje is mij te jaren 90. de manier waarop je het nu speelt zou ik eruit gooien en vervangen door een moderne sound

- outro is te lang nu omdat er echt helemaal niets veranderd (ik hoor een loopje die minuten lang doorgaat zeg maar.) Waarschijnlijk moet je dat nog afmaken (ga ik maar even vanuit).

Maar voor de rest vind ik het best aardig.

De zangeres is Ellie Goulding zelf, is een accapella d.m.v. side cancelling van de orginele track op accapellas4u , werd helaas niet beter, er zit al een PCM91 + EQ en compressie op haar stem waardoor die weer enigsinds klinkt, als je de onbewerkte accapella hoort, die klinkt alsof die met een my first sony microfoon is opgenomen van een GSM speaker.

We proberen met deze bootleg Ellie's management te overtuigen de orginele accapella vrij te te geven. Na de spits i.d.d. niks spannends meer, basisbeat voor de DJ om door te mixen. kan misschien nog iets meer maar eerst maar eens kijken of we aan de orginele accapella kunnen komen.

Ellie heeft een heerlijk Noord Engels / Schots accent, erg sexy :D

toppi!
Neve summing met de alpha link? Dezeproductie klinkt echt aanzienelijk beter dan al het vorige vin ik..
Heerlijk open dynamische mix..

retegeile plaat! ietsie te soft voor mijn smaak, maar ik zie ze al gaan opibiza!

goe gedaan jochie!

ThnX! Is i.d.d. gesummed op de NEVE aangestuurd door de SSL Madi AX
op de NEVE zelf zit de SPL Tube Vitalizer op de parallel compressie en de SSL Bus compressor op de main insert.

De API 2500/5500 combo zijn gebruikt om de accapella van de flanged transistor sound af te helpen en de Lexicon PCM91 met de "Nice Plate" om de net iets te harde ITB sounds net wat vloeiender te maken. als toetje op de analogue return terug in de DAW de SSL Alpha channels met een klein toefje EQ en die heerlijke limiters :D Tonebooster Barricade gebruikt als final limiter en ditherer naar 16 bits, maar wat hij gevoerd krijgt is al zo hot, dat die gewoon op 0db staat en zo nu en dan 0.5 tot 1db of zo ergens vanaf schaaft.
al met al zit je dan op -7rms met een redelijk dikke sound, zelfs op 128kbs . Zou graag de 44.1 ff willen laten horen maar dat kan nu nog ff niet

Erg lekkere track. Klinkt erg goed.

Wellicht dat je piano iets opener mag qua sound om nog iets meer zomers te laten klinken. Maar dat is zeker een kwestie van smaak.

Welke synths heb je gebruikt?

We proberen met deze bootleg Ellie's management te overtuigen de orginele accapella vrij te te geven. Na de spits i.d.d. niks spannends meer, basisbeat voor de DJ om door te mixen. kan misschien nog iets meer maar eerst maar eens kijken of we aan de orginele accapella kunnen komen.

Ze heeft een leuke stem, doet me denken aan de white-session parties van de house beginperiode;
Misschien wel even bij de juiste personen informeren, want ik denk dat jij (of wij) zowat de laatste zijn die nog niet over de acapella beschikt.

Back