Phaser voor Electro

Snaek

Ouwe rot
Kan iemand een goede phaser aanraden die redelijk bij het maken van electro past?

Alvast bedankt!

Je kunt toch elke phaser naar willekeur aanpassen tot iets dat klinkt als hetgeen je zoekt.
Ik gebruik iha de phaser uit Ableton en tweak die per keer dat ik hem nodig heb.

Moraal: elke phase past volgens mij bij elke muziekstijl. Je zal alleen wat moet tweaken.

paul

Bedankt voor de reply.

Sorry ik moet het even wat beter specificeren denk ik, ik bedoel outboard phasers, het liefst analoog.

Thanks

De phasers in de Ensoniq DP-serie zijn beroemd. Of die nu specifiek bij electro passen kan ik minder goed inschatten, maar ze zijn in ieder geval prima.
Je kunt overigens ook de plugins van Soundtoys proberen. Ook prima.

een moogerfooger MF103 misschien iets voor je ?
Moogerfooger_MF-103_12%20stage%20phaser_1_0.jpg

Ben zelf erg tevreden met m'n Electro Harmonix Small Stone phaser, al gaat de batterij niet erg lang mee.
Toch maar 's een adaptertje scoren (dat kan met deze, maar zeker niet bij alle pedaaltjes).

De phaser in m'n Quadraverb is ook niet slecht, maar zeker niet zo extreem als de Small Stone.

ibanez PT-909 ook een super phaser, die in mijn oren de smallstone en mxr ver achter zich laat
net als de guyatone PS007, geen volume drop en mooie phasing geluiden

ibanez PT-909 ook een super phaser, die in mijn oren de smallstone en mxr ver achter zich laat
net als de guyatone PS007, geen volume drop en mooie phasing geluiden

De volume drop bij de Small Stone is geen ontwerp fout, maar opzettelijk zo gedaan. Het is ook heel makkelijk zo te maken dat er geen volume drop in zit.
Tokai TPH-1 is ook erg lekker.
Beste phaser imo is de RHD Dual Phaser, maar das geen pedaaltje en je moet er nog een lfo bij doen.

Als ik morgen tijd heb zal ik eens wat voorbeeldjes posten van de Tokai en RHD (Small Stone heb ik niet meer).
Als andere mensen wat voorbeeldjes van andere phasers plaatsen, dan kan er vergeleken worden. Ik ben zelf ook erg benieuwd naar de verschillen (vooral naar die PH830 hint hint.....).

Bedankt voor de suggesties, de EHX Small Stone kom ik idd wel vaak tegen ook

Boss RPH 10... 1/2 19" is een hele fijne. Ook het Boss pedaal PH2 superphaser. De groene. Is heel fijn.
Wanneer je de voedingsspanning lager doet dan 9v wordt ie lekker grainy.

EHX small stone is zeker de moeite waard, ik heb hem alleen weggedaan omdat ik niet zoveel phase

Gewoon een small stone idd... klinkt erg lekker. Verder ook Akai InteliPhaser ook erg leuk.
Die MXR 90 gebruik ik eigenlijk enkel voor gitaar vindt om 1 of andere rede de small stone lekerder op synths. Maar dat is heel persoonlijk denk ik zo :)

Gewoon een small stone idd... klinkt erg lekker. Verder ook Akai InteliPhaser ook erg leuk.
Die MXR 90 gebruik ik eigenlijk enkel voor gitaar vindt om 1 of andere rede de small stone lekerder op synths. Maar dat is heel persoonlijk denk ik zo :)
Ik las op internet dat de Akai Intelliphaser erg subtiel was, nou is dat ook weer heel subjectief, maar kan dit kloppen? Ik zou graag een phaser hebben voor het phasergeluid en niet voor een heel klein beetje phasergeluid.

Thanks.

Als je een behoorlijke whoosh wil: Ibanez: PT-909, PT-9
Maxon: PT-9 pro+, PH-350 rotary phaser
Guyatone PS-007
Mu-tron Biphase of phaser 2
Moog MF-103
Subdecay Quasar DLX (11 LFO golfvormen, langzaam>supersnel) 4,6 en 8 stage, freq,depth,voice en mix pots de phaser is analoog, de LFO digitaal
Blackout Effectors Whetstone phaser

Back