Hoe krijg je die 808 zo te klinken (dirty south hiphop)

meneerzweerbeer

Stamgast
*Hopelijk is dit in het juiste forumgedeelte*

Los of je deze stijl leuk vind vraag ik me af hoe ze die drums zo crispy krijgen.
Is het een gemuteerde 808 met gated reverb ?
Of een mooie layer van clap, snare en tom/clave geluid?
En die kick krijg ik niet uit mijn Nepheton (808vst)

<iframe width="640" height="390" src="http://www.youtube.com/embed/xFbTewLVFs8" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Soms pitchen ze de snare op? Ook die hihat klinkt korter en minder digitaal...
Kick is volgens mij kwestie van juiste (sidechain-) en compressie?

Maar het lijkt me eerder dat ze allemaal een samplepack hebben gedownload..

Wat is jullie view erop, los van de muziek zelf?

denk niet dat er een 808 in zit, allemaal veels te crisp, denk meer aan vsti's en juist wel digitaal met veel gating

dus misschien een 808 sample als basis maar vervolgens helemaal de trinitus in gelayerd, klinkt logisch

Ik vrees ook dat er nog zelden een echte 808 aan te pas komt, anders moet ie sowieso een pitch mod hebben inderdaad met die snare fills die ze altijd doen. Ik vind het wel leuk altijd die beats :)

vaak als basis uit een drumstation gesampled in een mpc (meestal de 2000xl, deze heeft een bepaalde hyped sound al die je veel hoort in die dirty south shit).
Of begonnen met een echte 808 en die in sampler bewerkt.
Dr was een verhaal over een 808 kick die gesampled werd van een oude hiphop plaat. Die zou echt geweldig al klinken. Weet alleen niet meer welke dat was.
Die snare tuning dingen doen ze ook gewoon met de mpc (16 levels.)

Die korte 808 kick is ook iets te hard gesampled, waardoor je soort van lichte distortie hoort erbij.

Probeer eens bij die nepheton kick een beetje distortie te doen.

Back