Macbook Pro 2,3 Ghz icm Mackie onyx 1620i firewire, gaat dit werken?

emielow

Ingeburgerd
Ik zit er over te denken om een Mackie Onyx 1620i te kopen en deze dmv firewire aan te sluiten op een Macbook pro 2,3 Ghz , met logic 9. Nu ben ik benieuwd naar ervaringen met deze combi.

DUS:

- gaat de macbook (en logic) 16 sporen (met wellicht hier en daar een effectje) tegelijk opnemen trekken? (in de praktijk komt dit nauwelijks voor, maar toch fijn als de setup 'toekomstig-bestendig' is..

- ik las al ergens dat de fire-wire kaart in de mac de onyx niet ziet, heeft iemand hier ervaringen mee?

- nog andere tips?

Macbook heeft de volgende specs, het is de 'goedkoopste' uit de nieuwe serie
13-inch: 2,3 GHz
2,3-GHz dual-core Intel Core i5
4 GB, 1333 MHz
320 GB, 5400 rpm1
Intel HD Graphics 3000
Ingebouwde batterij (7 uur)2

alvast bedankt voor de reacties!!

geen ervaring mee maar moet gewoon werken hoor. Met de juiste driver en je OSX geupdate. Misschien een FW-hubje..
Ik kan hier 400 tracks tegelijk afspelen met op iedere track een reverb. Nu heb ik een wat snellere book maar iedere, laat ik t HD-waardige noemen, komt hier wel bij in de buurt or. Enige is je dat die schijf een beetje langzaam is. Dat kan problemen geven op den duur tijdens meerdere sporen realtime opnemen.

Bij het recorden bedoel je dan externe fx, of plugins ?
Verder zou de macbook wel moeten kunnen zien.
Als je 16 tracks hebt kan je daar een flinke rits effecten intern op kunnen gebruiken. Mijn macbook heeft dezelfde specs op 3.1 processors na en die doet pas moeilijk bij 45 sporen met zware plugins. Effecten in logic aan tijdens het opnemen kan wel latency veroorzaken.

Back