[Gespot] Sennheiser HD590 99€!!!

DeLoN

*Geluidsjager*
Wilde jullie dit niet onthouden...

De HD590 voor 99€

Hd590.jpg

http://www.hifihuis.nl/cnt/aanbod.php?objectnummer=1000035&taal=ned

sennheiser info

http://www.klein-hummel.nl/shop/productdetail.asp?id=40

Vakantiegeld moet binnen zijn dus dat is een meevallertje hoop ik guys?
Je ken er zelfs 2 voor de prijs van 1 kopen...

Greetz,

DeLoN

wat is er zo bijzonder aan deze koptelefoon als ik vragen mag ?

hmmm akg das al het betere werk ;)

Heb ik net de HD-570 voor 119 euro's gekocht.... -zucht- =(

Origineel geplaatst door Dimchord
Heb ik net de HD-570 voor 119 euro's gekocht.... -zucht- =(

Ruilen?

Origineel geplaatst door endonyx
hmmm akg das al het betere werk ;)

Tja... smaken verschillen. Maar heb me laten vertellen (kweet er zelf nie zoveel van) dat de Sennheisers een eerlijker geluid geven. AKG klinkt als merk wel stoer en is ook een stuk degelijker/luxer... maar goed.

Keb zelf de HD575 bij Feedback vandaan voor rond de 110 pleuro. Zeer tevreden over!

Ik ben een half jaar geleden begonnen rustig te luisteren in verschillende muziekwinkels en wilde eigenlijk maar 150 uitgeven aan een monitorhoofdtelefoon (ik heb t geld niet om referentiespeakers te kopen)

Heb dus een tijdje moeten wachten op een aanbieding als deze, vandaar8o)

Origineel geplaatst door Mike-E
Tja... smaken verschillen. Maar heb me laten vertellen (kweet er zelf nie zoveel van) dat de Sennheisers een eerlijker geluid geven. AKG klinkt als merk wel stoer en is ook een stuk degelijker/luxer... maar goed.

Keb zelf de HD575 bij Feedback vandaan voor rond de 110 pleuro. Zeer tevreden over!

mmm is nie helemaal waar..het is echt persoonlijk....sennheiser heeft nogal een duidelijk hoog...voor veel mensen klinken ze dus echt pijnlijk aan de oren... dan is een AKG beter..... vergelijk het met lineaire monitors die toch weer verschillende karakteristieken hebben

Is inderdaad zeer persoonlijk.

Het voordeel van bijna alle AKG hoofdtelefoons vindt ik dat ze heel transparant klinken. Maar ze hebben heel weinig laag.

Aan de andere kant heb je Beyerdynamic (770 en 990 Pro) met heel veel laag.

De HD 575, 580, 590 en 600 van Sennheiser zitten ongeveer in het midden en zijn daardoor zeer bruikbaar als monitor headphones.

Zelf ben ik heel tevreden met m'n HD265 en dat ding is zo versleten dat ik maar weer een nieuwe moet hebben.
En het voordeel van de HD2xx serie is dat ze 'maar' tot de 22khz in tegenstelling tot de 5xx serie die de 38Khz haalt en dus automatisch scherper klinkt.

En de HD270 is gruwelijk lineair. En is eigenlijk niet prettig om naar te luisteren maar helpt zeker bij het afmixen. Na een poosje went het wel trouwens.

Alleen jammer dat de HD265 uit de catalogus van Sennheiser is geschrapt. Die is niet echt goedkoop maar een goede allround. En volgens mij is de 280 de beoogde opvolger. Toch maar eens gaan luisteren dan.

Maar een electrostaat is ook wel grappig. 7-100Khz (!)

Origineel geplaatst door fuse
Zelf ben ik heel tevreden met m'n HD265 en dat ding is zo versleten dat ik maar weer een nieuwe moet hebben.
En het voordeel van de HD2xx serie is dat ze 'maar' tot de 22khz in tegenstelling tot de 5xx serie die de 38Khz haalt en dus automatisch scherper klinkt.

En de HD270 is gruwelijk lineair. En is eigenlijk niet prettig om naar te luisteren maar helpt zeker bij het afmixen. Na een poosje went het wel trouwens.

Alleen jammer dat de HD265 uit de catalogus van Sennheiser is geschrapt. Die is niet echt goedkoop maar een goede allround. En volgens mij is de 280 de beoogde opvolger. Toch maar eens gaan luisteren dan.

Maar een electrostaat is ook wel grappig. 7-100Khz (!)

ik heb zelf een brakke HE2200 ofzo..en een HD280Pro... ben wel een sennheiser fan maar kan me goed voorstellen dat ie te schel kan klinken...dus er komt nog wel een AKG240 bij.....

juist die schelle hoog van die senheissers bevalt me niet

Origineel geplaatst door endonyx
juist die schelle hoog van die senheissers bevalt me niet

inkoppertje:

Moet je niet van die schelle muziek maken. ;)

Origineel geplaatst door fuse
inkoppertje:

Moet je niet van die schelle muziek maken. ;)

hahaha.... maar ik heb ook wat vrienden die helemaal agressief worden van sennheisers..... die zweren bij AKG...... dusse...

voor DJ-monitoring zijn de sennheisers wel weer tegek omdat ze heel goed isoleren (32dB bij de HD280pro) zodat je niet zo hard in je oor hoeft te blazen, en verder ook relatief veel mid/hoog hebben en je dus goed de highhats enzo kan horen..

Ik begin een grondige hekel te krijgen aan koptelefoons, ik ga altijd aan het mixen met die dingen om dan achteraf een deksel op men neus te krijgen als ik men studiomonitors weer openzet.

Ik spreek hier over AKG K100 (akkoord is rommel) Sennheiser halfopen en Audio-Technica studio headphone.

Koptelefoons zijn wel eens goed voor wat detail na te checken op alle gebied, maar mixen is dubbel werk in de kering.

:biertje: :biertje: :biertje:

Back