Ruis Echo Audiofire 12

VasC

Dat smurfen we...
Wie kan mij helpen.

Ik heb net Lion geïnstalleerd en daarna een nieuwe echo audiofire 12 (niet eerder aan de iMac gehad).

Alle kanalen werken en de inputs etc. alleen hoor ik constant een ruis op mijn monitoren als de Audiofire ingeschakeld is. Komt iemand dit bekend voor?

Als ik bijvoorbeeld scroll, dan hoor je de ruis een beetje veranderen. De ruis is behoorlijk hard. Alles zit aan een geaard stopcontact.

Als de audiofire uitstaat, dan hoor ik niks (qua ruis).

Als ik de iMac niet op dezelfde stekker doos aansluit, dan wordt het al stukke beter. Ik hoor nu alleen nog een lage brom.

Als ik de audiokabel verwijder, dan is de brom weg. Als ik de Audiofire uit heb, maar de kabel wel aangesloten, dan hoor ik de brom wel.

Zou dit kunnen komen door interferentie.

Als ik overigens een output naar een mengpaneeltje stuur en dan met de koptelefoon luister, dan hoor ik de brom niet. Krijg toch het idee dat het in de kabels zit. We blijven dus even zoeken.

Laatst gewijzigd:
Is het toevallig een heel lange, niet-gebalanceerde kabel?
Waarschijnlijk werkt die als een antenne.
Kabels moeten zo kort mogelijk zijn en bij voorkeur gebalanceerd.

Bedankt voor je reactie. Het is een gewone jack kabel en best wel lang i.d.d. ik zal eens kijken of ik hem morgen kan inkorten.

De kabel die je toont is niet gebalanceerd.
Een gebalanceerde jack kabel heeft altijd 2 ringen en zo dus 3 contactpunten (tip-ring-sleeve, vandaar TRS).

Ik zag het later ook, toen ik een schema zag. Overigens moet ik zeggen dat het mij nog niet meevalt een gebalanceerde te vinden

Laatst gewijzigd:
Back