[Track] superspacey d&b

K A R M A

Drum & Space in your Face
Hier is dan eindelijk de link naar mijn nieuwste track : Spooky Runway... : http://k5.lico.nl/spookyrunway2003.mp3 Dit is een superspacey d&b nummer die kompleet op de karma gemaakt is, met Cakewalk Sonar 2 opgenomen, gesequensed en afgemixed. graag reakties

Voor de mensen die mij niet kennen, ik ben Lucas, goeie vriend van Edfx en ik maak drum & bass.

Gear : Korg Karma, Korg X5, AMD Athlon 2000+, Cakewalk sonar 2

Last edited by a moderator:
hmmm al bijna 200 views en nog geen reply :)

zal ik dan maar even de spits afbijten.

wel ik vind de sounds leuk en mooi, alles klinkt ook erg strak enzo, goed uitgemixed... MAAR... ik heb toch wel sterk mijn twijfels over dit ritme... ik vind het niet echt Drum & Bass achtig klinken... die schelle hi-hat/snare (of wat is het voor iets) wat je constant hoort en wat trouwens typerend drum & bass achtig klinkt, blijft mij gewoon teveel van hetzelfde de hele tijd EN hij loopt naar mijn gevoel gewoon niet gelijk met de bassline. En ben toevallig afgelopen zaterdag op een d&b feestje geweest en daar hadi k een heel ander gevoel bij d&b... daar leken de drums, bassline en die typische ritmische d&b percussie gewoon 1 vloeiend bewegend geheel en dat mis ik hier.

Hier lijkt die schelle hi-hat/snare ofzo gewoon te fel op de voorgrond en los van de bassline.

voor de rest vind ik hem wel cool, vooral de bassline vind ik erg mooi op zich :)

Is ook mijn eigen manier van D&B maken. Op partys hoor je de hele lompe d&b, vindt ik overigens keivet en ik ga alle partys af. Maar vindt superspacey d&b leuker om te maken. :) Had trouwens ook de meeste problemen met de drums.
Je kunt het dus niet vergelijken met John B, of Dillinja ofzo.
De track" nog geen titel" op www.kneppah.da.ru. is een rasechte oldskool d&b track. heb er alleen nog geen naam voor.

Wel bedankt voor je reaktie. :) Ik wil het liefst zo veel mogelijk op en aanmerkingen horen....
Kan ik alleen maar wat van leren.

Laatst gewijzigd:
best een leuk trackje,alleen me oren zijn naar de kloten...
die van jou ook? je hebt er veel te veel hoog in zitten,heb je een exiter gebruikt??
de snare zit te hard ,te veel galm,te lauwe kick,lijken een beetje gm sounds..:(
mischien kun je is wat rauwe breaks gaan collecten.

het mist een beetje het rauwe,te clean

de strings en atmosferische geluiden vind ik wel leuk.. vooral die met de pitchbend getransponeerde.

maar ja het is jou ding:)

trouwens wel een leuke naam voor je stijl "drumandfairytales":)

Ja, dat moet ik nog veranderen. Moet hier de eq's ook helemaal op flat zetten omdat het anders te erg sist. wordt nog aan gewerkt. moet hem zoiezo nog op andere installaties beluisteren. In wave formaat klinkt ie trouwens stukken beter en met minder treble erin. die wat online staat is maar een 128kbit mp3 versie.
Nummer komt compleet uit m'n synth.. allemaal midi wat naar wave is omgezet. Heb geen bestaande samples gebruikt. Ben ik wel van plan in m'n volgende nummers.

Hier is trouwens een ouder nummer wat ik gemaakt heb, kwalitatief stukken beter, maar wel veel rustiger. Mijn eerste karma track : http://k5.lico.nl/NogGeenTitel.mp3

zelfde idee als van shivah eigenlijk, veel hoog .. maar aan die zachte bassdrum stoor ik me niet zo.. hoort d'r gewoon bij gok ik :)
klinkt allemaal wel lekker zweverig.. hoe klinkt het eigenlijk als je de snelheid van de drums voor de gein halveert? :) wordt het dan geen enorme chill track..

hoop meer te horen :)

Mischien moet je je tracks eens afmixen op goeie monitorboxen, die heb je toch nog ergens liggen of heb je die verkocht? Ik denk dat dat teveel hoog dan vanzelf verdwijnt.

Dat te veel hoog komt voornamelijk omdat ik alles met een koptelefoon heb afgemixt. die studiomonitors heb ik nog, die hangen nu in de keuken. :P Is ook het eerste wat ik ga aanpassen aan dit nummer nu ik de reakties lees. Ik hou wel van superhoge tonen, maar dit is een beetje te veel van het goede.

Heb natuurlijk allang geprobeerd met rustige ritmes in half tempo en inderdaad, het wordt dat een superzweverig dub-achtig nummer. (is ook wel leuk, maar hou toch meer van up-tempo muziekmaken. :) )

i.i.g. bedankt voor de reakties, hier heb ik heel veel aan en zal jullie adviezen zeker niet in de wind slaan. :)

Edfx, Als je die MS2000 terug hebt, wil je die dan nog steeds voor een paar weken ruilen met de karma?

(kan ik een hele zooi sampletjes maken....)

tnx iedereen

Ps ben al jaren een groot d&b EN Ozric tentacles fan, dus je kunt wel raden wat voor soort muziek er dan uiteindelijk uit m'n speakers gaat blazen.... :P

Het lijkt mij alsof je veelal 1-bar loops gebruikt in je composities,
en dat zorgt ervoor dat het misschien wat minder d&b klinkt...

Als dit inderdaad zo is, probeer eens loops te maken van 2 bars,
je zal zien dat er vanzelf veel meer ruimte en swing in je muziek
komt. 2-bar loops hebben namelijk de tijd om te ademen.

Dit is geen regel, maar heeft veel mensen geholpen om van dat
soort steppy sound naar meer swingende D&B te gaan.

Geluidswijs:
* Vind je hatz enorm synthetisch klinken. Idem dito voor je snare.
* Probeer eens een spring of plate verb op je snare, en compres
de snare track dan met de ambience, wordt het lekker crunchy!
* Ik vind je melodisch werk heel gaaf, lekker dromerig, hou ik wel
van!
* Gebruik misschien wat meer cymbal, dan hoef je helemaal niet
je hooge frequenties zo op te schroeven, en een goede stereo
cymbal sample-set kan enorm veel ruimte aan de drumsound geven!

Wat betreft de totaliteit van je drum-sound:
Ga eens luisteren naar hoe een jazz-kits precies klinken, en probeer
voor jezelf in je sampler/mixer een kit op te zetten die zo klinkt.
Inclusief reverb en andere effecten... Dit is een job die nooit klaar
is, je kan eeuwig blijven pielen, maar het zal je muziek ten goede
komen.

Nou daar ga je dan, success ermee! :D

Mvg.

CoolRunning

Tnx voor je advies.
Zoals ik al zei had ik de meeste problemen met de drums. Het klinkt nog erg midi-achtig en daar wil ik vanaf. Vergeet niet dat het hele complete nummer uit een en de zelfde synth komt. Als ik weer een beetje geld heb ga ik een serieus kijken voor een goeie drumcomputer. Heb een compressor op de drums zitten en een lichte reverb, maar moet er nog flink mee stoeien om het gewenste geluid te krijgen. In mijn woonkamer klinkt alles best ok. maar heb dan ook geen normale installatie. Dit is ook meteen mijn grote probleem. Hier klinkt zelfs een mp3tje van 24 kbit best lekker. Dus ik weet niet goed hoe mijn eigen werk bij andere mensen op hun "gewone" stereo klinkt. Dit moet ik nog allemaal uitzoeken en denk dat ik m'n oude B&W monitors toch maar weer ga aansluiten....

Beetje achtergrond informatie: Heb vroeger klassiek pianoles gehad vanaf m'n 5e tot m'n 15e en ben daarna mijn eigen weg in gegaan met muziekmaken. Eerst wat in rockbandjes, daarna alleen spacemuziek, en nu ben ik bezig met een paar kewle spacebandjes die aan het onstaan zijn. ( stijl: d&b, Ozric Tentacles.)

BTW jij moet je huiskamer toch wel propvol hebben staan, als ik zo naar je gearlist kijk? :P

Back