Help bij Scarlett *i 6 Focusrite en Live Lite 8

nhl2003

Stamgast
Hoi,

Gisteren heb ik scarlett 8i6 aangeschaft en daarmee komt ook Live Lite 8 die ik dan geïnstalleerd heb. Nu is het zo dat ik nog geen studio speakers heb en dus via mijn headphone dingen wil luisteren. Het lukt me gewoon niet om een beat te luisteren via de headphones. Ik heb alles gedaan om met de kanalen te spelen maar het wil gewoon niet lukken. Zou iemand wellicht een tip kunnen geven?

Groetjes

Heb je al op bladzijde 16 van de manual gekeken?

Paul

Ja, en het is gelukt :D, dank je. Ik heb een ander vraagje: Ikeh bePro Tools gedownload maar ik mis de ILOCK key en ik kan de Pro Tools 9 dus niet opstarten, wat kan ik hieraan doen?

Ja, en het is gelukt :D, dank je. Ik heb een ander vraagje: Ikeh bePro Tools gedownload maar ik mis de ILOCK key en ik kan de Pro Tools 9 dus niet opstarten, wat kan ik hieraan doen?

Nu heb ik de scarlet niet eens en het advies is dus om ALTIJD eerst in de manual te kijken

Het tweede advies is om hier geen vragen te stellen over illigale software. Op dit forum is het uitgangspunt dat je gewoon legale software gebruikt. In het geval pro tools zul je bij normale aanschaf dit probleem dus ook niet tegenkomen.

Als je de kosten te hoog vindt voor een legale DAW is Reaper te overwegen (dat is echt gratis)

Verder kun je ook denken aan de lite versie's van de verschillende grote jongens. Dan ben je voor ongeveer 100,- klaar.

Paul

Nu heb ik de scarlet niet eens en het advies is dus om ALTIJD eerst in de manual te kijken

Het tweede advies is om hier geen vragen te stellen over illigale software. Op dit forum is het uitgangspunt dat je gewoon legale software gebruikt. In het geval pro tools zul je bij normale aanschaf dit probleem dus ook niet tegenkomen.

Als je de kosten te hoog vindt voor een legale DAW is Reaper te overwegen (dat is echt gratis)

Verder kun je ook denken aan de lite versie's van de verschillende grote jongens. Dan ben je voor ongeveer 100,- klaar.

Paul

Thanks man. Ik zal eraan denken. Hoe zit het met de Lite versie, wat voor tekortkomingen heeft de Lite versie in vergelijking met de volledige versie. En is Pro tools beter dan Cubase, want ik zit na te denken om juist Cubase te kopen?

Dank u wel.

geez, dit is geen antwoorden juke box...
met koekel kan je een hoop vinden...jatoch?! :okdan:
je kan bijvoorbeeld op de ableton live site kijken wat de verschillen zijn tussen de lite versie en de volledige versie...of welke daw je wilt gebruiken ..koebeest is ook gnoe...

Alle grote DAW's zijn goed. Maar verschillen zijn er altijd. Je kunt bijvoorbeeld wat demo versie's downloaden. Zelf ben ik na een jaar of 3 erachter gekomen dat voor mijn gebruik Ableton iedeaal is. Cubase & Pro Tools zijn dan mss wat professioneler, maar die uitbreiding is voor mij niet interessant.

De vraag die je jezelf moet stellen of jij wel al die mogelijkheden gaat benutten. Ik vind de leercurve van Cabase een stuk steiler dan die in Ableton. Dingen die in Ableton heel simpel gaan vergen in Cubase toch wat meer werk. Ik heb lang niet alles kunnen vinden en daarom vorig aar besloten om over te stappen.

paul

Back