Hulp gevraagd: Solina String Ensemble MKI

P-Five

gearhead
Volgende uitdaging: Bij een Solina String Ensemble kun je de 4 voices met behulp van 4 knoppen aan elkaar toevoegen. Zover duidelijk. Nu kan ik Trumpet en Horn niet tegelijk activeren. Als beide knoppen zijn ingedrukt heeft de Horn voorrang over Trumpet (die valt dan weg. Snappie? Je kunt wel Viola, Violin en Trumpet activeren en Viola, Violin en Horn maar niet Viola, Violin, Trumpet EN Horn.

Ik heb op YouTube weer een filmpje gevonden en die gast heeft precies hetzelfde. Hij had dat filmpje gemaakt als ondersteuning van zijn veiling op Ebay en je ziet dat hij heel snel door de Trumpet en Horn knoppen gaat. Ook daar zijn beide geluiden niet tegelijk te kiezen...

Iemand met een Solina String Ensemble die dat even voor mij wil verifieren? Het gaat om een MkI met modulatieknop naast het keyboard...

Dank u.

Bij 4:43 gaat hij door de afzonderlijke geluiden. Als hij naast Trumpet ook Horn indrukt, verdwijnt het hoge geluid van de Trumpet...

Of hij heeft hetzelfde probleem of het hoort zo...

Ik heb het garantiebewijs nog dus ik ga het in ieder geval claimen bij Solina ;-)

Komt dat niet simpelweg omdat die presets gewoon een stel statische BPFs zijn die van dezelfde golfvorm aftappen, en dat je met de combi die pieken combineert - en dat ze daarom lijken weg te vallen?

Ik controleer 't even voor je :).

Check: je observatie klopt. Die van mij is recentelijk gereviseerd dus ik denk dat 't zo hoort - Horn heeft voorrang over Trumpet. Als je ze allemaal indrukt en dan Trumpet herhaaldelijk aan- en uitschakelt hoor je geen verschil.

Check: je observatie klopt. Die van mij is recentelijk gereviseerd dus ik denk dat 't zo hoort - Horn heeft voorrang over Trumpet. Als je ze allemaal indrukt en dan Trumpet herhaaldelijk aan- en uitschakelt hoor je geen verschil.

Aha... dank u very much... ;-) Dat scheelt ook weer een trip naar de reperateur.

Wat ga ik nu eens testen ;-)

Dat ding in je avatar? Doet 'ie het nog, of heb je 'm niet meer?

Dat ding in je avatar? Doet 'ie het nog, of heb je 'm niet meer?

Ja, die heb ik nog. En hij doet het ook.

Het grappige daaraan was (ik heb ook altijd wat) dat die een keer in brand is gevlogen ;-)
De voeding dan hè... de voeding. Ik rook opeens een brandlucht en met een kamer vol instrumenten... vind dan maar eens de schuldige. Maar gelukkig kwam er ook rook uit dus toen was het snel gevonden.

Maar dan... twee pogingen gedaan het te laten repareren wat niet lukte. Toen de oude voeding eruit en op internet gekeken of dat model nog te krijgen was... En jawel: in de VS. Kosten $ 250 plus verzenden plus invoer... dacht het niet. Ik verder neuzen op internet en kwam toen bij een Nederlands bedrijf dat die zelfde voeding ook verkocht. Ik geloof € 65 plus verzendkosten ;-)

Oh ja... ik weet het volgende project al: Polymoog...

Back