Al mijn nummers van het afgelopen jaar (14)

Digital

Stamgast
Hoi

Ik heb een kleine megamix gemaakt van al mijn zelfgemaakte nummers (een 14-tal) van het afgelopen jaar. Het geheel bevat kleine snips van ongeveer 1.30/2 min per track.

Aantal nummers: 14
Genre: House/Dance

Thank you for listening :)

http://soundcloud.com/isildur/isildur

Doe je hier ook live-sets mee?

De nummers zitten harmonisch erg goed in elkaar: er klinkt geen enkele melodie of progressie 'gemaakt'.
Ook hebben ze telkens een leuke groove. Volgens het boekje, maar dan wel in de goede betekenis.

Je hebt over die 14 nummers heen een eigen 'sound', maar ik hoor ook dezelfde werkpuntjes terugkomen: (te) eenvoudige / makkelijke uitwerking soms, weinig lagen, details, ... Na x nummers wordt de opbouw ook voorspelbaar: leuke break, noisesweep, climax met een kick en een syncopische lead die teert op sidechain delay / reverb ... Hierin kan veel meer met (percussie)accenten gewerkt worden, bv.

Daarom vind ik het niet interessant genoeg om er 'zo' aandachtig naar te luisteren,
maar live zou het wel zijn werk doen en uiterst dansbaar zijn, denk ik!

Erg bedankt voor de feedback! Eindelijk iemand met een strenge look op m'n tracks... :)

Indien je interesse zou hebben om samen te werken laat je maar iets weten via pm ofzo... Ik zoek namelijk nog iemand om mee samen te werken! Alleen is ten slotte maar alleen! :)

Groetjes

Klinkt goed hoor. Zal lekker mee te mixen zijn denk ik.
Er is duidelijk te horen dat je één specfieke kant op wil met je muziek.
Zelf probeer ik juist niet in een genre te blijven.

Samenwerken lijkt mij best leuk als je een beetje in de buurt woont.
Waar kom je vandaan?

jammer dat het geen echte mix mix is = jammer want er zitten enorme knalmomenten bij!

er zit een gruwelijk vervelende time stretch/pitch shift in je megamix, boel hapert licht om de zoveel beats
Wel lekkere tracks verder, maar niet direct isos waardig oid omdat het nogal leeg klikt, weinig achtergrond vulling en productionele trucjes.
Beetje meer die kant op en je hebt wel tracks die denk ik wat meer kunnen doen :)

Laatst gewijzigd:
Hartelijk dank voor de reacties jongens!

@Vinny Ik woon in Antwerpen

@Nakken Tuurlijk, welk nummer moet ik onder handen nemen?

@RSB Thnx! :)

@ Dark Chaos Thnx mate! :)

@Snelkookbami Progressive house mag je het ongeveer noemen ja... echter probeer ik wel een eigen sound aan mijn nummers te geven zodat het niet te hard in hokjes kan worden geplaatst! :)

@Niel Klopt, die stretch heb ik in cubase gedaan! ivm die achtergrond vulling en speciale trukjes... das een gedeelte van het produceren wat ik nog niet helemaal onder de knie heb. Ik heb vaak nogal de indruk dat een sound in mijn nummers overbodig is en dat ik hem daarom weg laat. Vandaar dat ik op zoek ben naar een co-producer die met mij in het verhaal zou willen stappen om mijn nummers professioneler te doen klinken.

@Jay Thank you, I'll do my best! :)

hey mede-antwerpenaar , zo'n mix maak je véél beter in Ableton.
Ik doe doorgaans hetzelfde : nummers maken en die dan in één vloeiende mix zetten, check : http://soundcloud.com/seiko-1
minimal to maximal mix

@ Seiko Toto mijn grote spijt heb ik geen Ableton... Ik moet het doen met alleen Cubase 5! Mss binnekort dan maar eens Ableton aanschaffen, schijnt ook erg goed te zijn voor live optredens! :)

Is Cubase 5 niet goed genoeg dan? Mss té goed voor mij... !:D

Cubase is niet echt gemaakt om ook verschillende tracks ineen te mixen ,eerder om tracks te maken.

Om live sets te maken of je nummers in één set te zetten, is Ableton geniaal.
Ik denk zelfs dat je -eens je Ableton in handen hebt- nooit meer naar Cubase zult grijpen.

Je kan beide trouwens ook Rewiren en dus perfect in sync gebruiken.

Via Ableton site kan je een demo downloaden ...

Cubase is niet echt gemaakt om ook verschillende tracks ineen te mixen ,eerder om tracks te maken.

Om live sets te maken of je nummers in één set te zetten, is Ableton geniaal.
Ik denk zelfs dat je -eens je Ableton in handen hebt- nooit meer naar Cubase zult grijpen.

Je kan beide trouwens ook Rewiren en dus perfect in sync gebruiken.

Via Ableton site kan je een demo downloaden ...

Ik ga dadelijk de demo downloaden... De interface is op zich al wel leuk! :)

Ik ga dadelijk de demo downloaden... De interface is op zich al wel leuk! :)

voor velen is de interface een afknapper wegens 'te simpel uitziend' als je van bvb cubase komt ... maar er zit echt alles in wat je nodig hebt en je kan gemakkelijk alles weg- en openklikken om en zo simpel mogelijke interface te maken.
Ik vond het er zal altijd héél pro uitzien toen ik met cubase werkte, maar drie-vier windows boven elkaar , tja, dat kan dus in ableton nooit : je ziet ableton met hoogstens één popup (je VST) erbovenop (of ernaast). Ik vind dit een meerwaarde.
Bovendien kan je , met één druk op de (juiste) knop aan eender welke parameter van je VST een controller toewijzen. Dit maakt het super voor live toepassingen waarin je helemaal zelf bepaald wat er in Ableton reageert op jouw controller.

ik vind de bigroom plaatjes vet,die progressive plaatjes wat minder maar nog steeds goed!! breng je al plaaten uit dan?

het mist hier en daar wat fills en "ballen" maar wou zou willen dat ik al op jou niveau zat:okdan:

Back