[dance] Italo trackje

Wow, wel lekker. De beats vind ik echt rete strak, mooi gedaan. Voor mij mag de baslijn iets meer op de voorgrond en wat agressiever (digitaler, haha). Ergens in het midden heb ik ook meer het gevoel naar DJ Tomekk te luisteren (beetje te strak voor Italo :D ) . Misschien nog wat meer afwisseling in melodie en nog meer de echte Italo kant opgaan?

Hoi!

Goed gedaan. Goede produktie. Doet me denken aan LIME uit de jaren '80.
Vind het niet echt ITALO als je dat wilt bereiken. Die Chorus/PHASER string. Komt die toevallig uit de VIRUS C?

Groet Erik

Origineel geplaatst door erik.vermeer@wa
Komt die toevallig uit de VIRUS C?

Dat zou wel knap zijn want die heb ik geen. :)

Nou ja die samples komen van Loupsoup en die CD had ik al heeeel lang niet meer gebruikt. Een van m'n eerste. :)
Die samples zijn best wel oud en veel gebruikt, maar moet kunnen.

En ach ja Italo. Ik zou dit wel eens over een paar kilowatts willen horen. :D

Lekker swingen..

Lekker swingen..

Ik vinnum goed. Het enige nadeel wat ik kan bedenken is dat het misschien wat te gelikt klinkt.
Van mij mag dit nummer wel wat rauwer, daar leent het zich best voor.
En op de een of andere manier vind ik het ook een 'muur van geluid'. Vooral in het middenstuk.

Fuse met wat heb je die beats gemaakt? Kun je misschien ook wat zeggen over mixage en mastering (plugins?)

Ja, geinig! Wel een beetje langdradig maar wel netjes geproduced. Maar wat is dat ene geluid nou wat je tot de helft van het nummer er door heen hoort (dat waar dat flanger/phaser achtige effect door heen zit) dat is het soort geluiden wat ik wil maken maar ik weet niet hoe (ik wil dus geen preset ergens uit hebben)

BTW: Op 3.58 komt dat ene geluid er weer in. (beetje die typische Ozric sound)
Fuse, er moet nog een EMS Synthi sound je bij, je weet wel wat ik bedoel (hoop ik) en dan is ie echt helemaal space.

Hehe, zo zie je maar weer eens.

Maar eigenlijk is er niet zoveel aan geklooid hoor.
Wel dat ik alles op audiosporen heb opgenomen en tijdens dat opnemen gewoon realtime door de compressors heb gestuurd. Het klonk gewoon beter zo (dan zonder compressie) dus gewoon doen.
En het later allemaal nog een keer door een software enhancer BBE gedaan en alles op de mastermix heb gezet.
Qua mastering bijna niets behalve L2 eigenlijk.

COOL!

Sylvester?

Dat is het eerste wat bij mij tebinnen schiet!
Verder eens met Bam wat die lead betreft.
maaru, eens een keer in DSF (besloten) kring doen?:D

Compli,

Michael.

de basslijn mag van mij wel meer rollen (1/16de) dan zo in de tegen beat
beats zijn erg oke .. maar lijken wel veel loops ipv losse hits

voor de rest is ie cool fuse .. ga door ga door !!

cool,

beats zijn lekker, al heb ik het idee dat er op een gegeven moment iets teveel geloop door elkaar loopt. ( :confused: )

hij mag van mij ook nog iets meer climaxen...vanuit een break ofzo hoppekee...

verder erg leuk, klinkt spik en span, ik ga 'm in mijn traktor stoppen :P

Leuke reakties.

En eigenlijk hoe vreemd genoeg dat ik zelf dit nummer minder vindt dan Pompei want eigenlijk is het dezelfde beat(loops) en dezelfde baslijn en strings de hele tijd. Niet dat ik het niet leuk vond om te doen hoor maar is wel erg rauw nog. Blijkt maar weer dat smaken verschillen. Het zal dan wel het spontane zijn of zo.

Die lead zou ik eerder door wat vocals vervangen mja, zie maar eens een disco prinses te vinden. ;)

Oh damn!!!!

Ik krijg weer helemaal die jaren 80 kriebel. Ik als fan van LIME vind dit h-e-l-e-m-a-a-l SUPER!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hallelujah, yowzaa, yowzaa, hot damn, ding-digi-damm. Pf dat moest er effe uit!

Eric

erg lekker! maar laat de beat eens stoppen in het begin,kan het niet echt uitleggen wat ik bedoel.Anders word het mischien wat te lang dradig.(het begin) :okdan:

Lekkere track voor de lekkere trek ;) Wel een fijne niet zo voor de hand liggend verloop van je basis melo... die is zeker spannend zo... en de mix en master klinken me (kheb hem niet heel hard staan...tis wat laat ;)) fris en helder...maar had ook niet anders verwacht :)

...kom ik wel weer bij m'n al oude kritiekpuntje op veel van je nummers...Jammer dat je zulke complete loop files voor de drums gebruikt. Je hoort dat er weinig afwisseling in zit daardoor plus wanneer je ze layered hoor je wel erg harde overgangen vind ik...vooral in het begin... misschien kan je die nog wat maskeren door een fadeje ofzo?

Magk vragen waarom je liever drumloops gebruikt dan ze in stukjes te hakken en niet (samen met andere drumsamps) onder total self control wilt houden?

Dik man!

Dik man!

Wow dat klinkt Fuse!! top bij 2.45 min echt to cool die synthlijn !!!

Keep on rockin this!

Back