midi naar SH-101 klok trigger?

cult45

011110111000
De vraag van mijn kant is of ik met deze midi to trigger kit de klok input van mn SH-101 kan triggeren met midi notes (mpc).

http://www.engineersatwork.nl/catalog/product_info.php/cPath/58/products_id/536

Django heeft me al aardig geadviseerd via PB, maar ik wilde de discussie opengooien. Iemand nog andere suggesties? Uiteraard lukt het prima met een 606/707.

django schreef:
Hey,

je wilt een midi trigger kit gebruiken met een sh101??

Als je de 101-sequencer wil syncen met midi kan je beter de ms06 nemen..
maar als je idd via een noot on/off de sh101-sequencer wil triggeren dan werkt de triggerkit ook...

groeten,

Django

cult45 schreef:
Hey Django,

Het gaat mij om de functionaliteit die ik krijg met een 606/707, dus reageren zoals van de HT/trigger voor lekkere ritmische en rondlopende melodien. Ik wil wel dat ie alleen op de note-on reageert dan.
Gaat dit lukken met de triggerkit?

dank!

Django schreef:
wil je dan de klok ingang van de 101 triggeren? dat moet prima lukken..

groeten,

Django

23 Trigger Outputs lijkt me overkill

waarom trigger je niet met een sample ?
er is hier érgens een thread waarin de sample (= van Trig Out van 909) staat, die laad je in je MPC en daar trigger je de SH mee. Als je dan die sample op verschillende tracks van je MPC inspeelt, kan je door pads te muten allemaal verschillende triggerpatronen naar je SH101 sturen.

Gratis en voor nix dus en evenveel mogelijkheden...

huh? Het kan gewoon als audio dus. Als ik erop google zegt men dat hij nogmaal kieskeurig is.

daarbij heb ik een MPC1000 die maar 4 extra outputs heeft.

ik doe het ook hoor, je kan de rimshot output van de 909 (is dus de trig out) zelf naar de 101 sturen, is lekker makkelijk leuke patterns live inkloppen.
Met mpc een rimshot of een ander korte sound zonder staart naar de 101 trig insturen werkt ook prima.

Als je mpc outputs te kort komt en nog een andere module hebt met midi stuur je daar toch een sound uit naar de 101 trig input?
Kieskeurig heeft er volgens mij meer mee te maken dat het er aardig hard ingestuurd moet worden en je dus wel echt een korte harde sound doet zoals dus bijvoorbeeld een rimshot, gewoon wat mee vogelen.

probeer eens een doepfler midi naar dinc. daar zit een trigger out put op. maar idd er zijn ook nederlandse bakkies te krijgen die dat doen.

Of een kawai r100 turlijk ... zondr dr dré achtigen types achter je aan te krijgen __

Denk dat je beter af bent met de MS06. Ik kan je uit ervaring vertellen dat mijn SH101 er perfect mee werkt. Je kan via midi 61 toetsen triggeren en programmeren via Logic gaat ook als een bus. Via de MPC2000Xl werkt de MS06 ook prima. Met de Sync 24 die er op zit heb ik mijn 808 strak met logic mee kunnen laten lopen. Het enigste is dat je wat milliseconden in logic moet aanpassen.

allemaal bedankt, ik ga het met audio uitproberen

Back