Van Mineur naar Majeur: Metallica's Nothing else matters

Een stom vraagje misschien, maar hoe doe je zoiets?
Je moet nagaan in welke scale het origineel gespeeld is en dan "dezelfde" noten spelen, maar volgens een andere scale. Moeilijker om uit te leggen dan om te doen, na een tijdje doe je zoiets zonder nadenken.

Bv. van Em naar E voor nothing else matters (kan het fragment hier niet horen, maar aangezien het origineel in Em is, lijkt E mij logisch).

Ok, maar het lijkt hier alsof gewoon iets met het origineel is gedaan. Of hoor ik dat verkeerd.

Wat Ed beschrijft is het hele stuk opnieuw inspelen/zingen, maar dat is bij deze voorbeelden toch niet zo gedaan?

Paul

Ik weet het ook niet precies...

Maar de vocals klinken ook anders... Dus ik zou bijna denken dat gewoon de hele track omgezet is.. (is dat mogelijk?)
of de maker heeft de vocals als losse kanalen... en vervolgens het instrumentele gedeelte opnieuw geproduceerd in een andere toonladder..

i really dont know

Een stom vraagje misschien, maar hoe doe je zoiets?

Paul

ik ga even speculeren hoe ik zo iets zou kunnen doen.

je neemt een midi keyboard en die song dat de noot die je hoort het nummer in je daw keyboard gevoelig maakt je maakt het nummer pitch gevoelig. je moet het nummer wel kunnen spelen. dat betekend dat de song de toon hoogte krijgt van de noothoogte die jij speelt op je keyboard.

ben benieuwd hoe jullie dit zouden doen.

Ik zo sowiezo niks van Metallica nemen na hun eerste album... is slecht voor je gear.

Dit is dus inderdaad met Melodyne Editor gemaakt. Hele song inladen en dan krijg je een soort MIDI arrangement waarin je alle noten kan aanpassen. Dan gewoon een kruis voor alle do's, re's en sollen zetten.

Die vocalen zijn trouwens ook gewoon aangepast naar majeur hoor. Probeer maar eens mee te spelen, dan merk je het zeker.

ik ga even speculeren hoe ik zo iets zou kunnen doen.

je neemt een midi keyboard en die song dat de noot die je hoort het nummer in je daw keyboard gevoelig maakt je maakt het nummer pitch gevoelig. je moet het nummer wel kunnen spelen. dat betekend dat de song de toon hoogte krijgt van de noothoogte die jij speelt op je keyboard.

ben benieuwd hoe jullie dit zouden doen.
Da's een wel heel interessante benadering. Een soort "vocoder" met heel de track als "zang" dus? Tof als experiment, maar zo kan je nooit het resultaat uit de video's benaderen. Ik heb het net geprobeerd uit interesse en echt heel muzikaal klinkt het niet.

Laatst gewijzigd:
Back