mc303

Usoulmusiq

Ingeburgerd
hallo mensen :D

een beetje een domme vraag, maar hoe kan je noten langer laten aanhouden in de mc303? ik heb het niet kunnen vinden in mijn handleiding.

en als ik een pattern op wil nemen dan kan ik de lengte maar instellen van 4 tot 32 bars ipv 1 tot 32 bars, weet iemand hoe dit is op te lossen?

ik wou dit bericht eigenlijk in een keer plaatsen maar ik was te langzaam en toen kon ik het bericht niet meer editen :P

hallo mensen :D

een beetje een domme vraag, maar hoe kan je noten langer laten aanhouden in de mc303? ik heb het niet kunnen vinden in mijn handleiding.

Realtime opnemen (dus inspelen).
Maar je bedoelt waarschijnlijk met de step sequencer. (Staat uitgelegd in de handleiding onder de sectie: pattern maken). Kort: Door op de SCALE/MEASURE knop te duwen kun je 4 'lengtes' van noten kiezen (aangeduid op de 4 zwarte balken boven het toetsenbord). Daarbovenop kies je met de 4 laatste PART SELECT toetsen, de Gate time van elke noot.

Maar voor een volledige uitleg, check de handleiding

en als ik een pattern op wil nemen dan kan ik de lengte maar instellen van 4 tot 32 bars ipv 1 tot 32 bars, weet iemand hoe dit is op te lossen?

ik wou dit bericht eigenlijk in een keer plaatsen maar ik was te langzaam en toen kon ik het bericht niet meer editen :P

Dit is waarschijnlijk omdat de reeds ingesteld staat op 4 bars, en als je op REC duwt, je dus ofwel bij 4 bars blijft, ofwel vergroot naar 5, 6, 7, ... bars.
Je moet dus de data van de pattern wissen. Dit doe je door de DELETE functie (NIET ERASE!). Dus Shift + knop 3 van het keyboard ofzo, alle parts selecteren, ok, instellen van 1 tot 4 wissen en nog 2 keer op OK.

Back