Gezocht: Formant Pro boek

Status
Please reply by conversation.

renepela

Ouwe rot
Ik ben op zoek naar het formant Pro boek. Het "gewone" formant boek heb ik al, maar het pro boek, waar diverse extra modules in staan, heb ik nog niet.
Als iemand hem te koop heeft, of weet waar ik hem kan kopen, dan hoor ik het graag.
Hele goede fotocopieren zijn wat mij betreft ook prima.
Het gaat er vooral om dat pcb's die ik eventueel wil laten maken, goed scherp zijn.

Het gaat om dit boek: http://www.musiksynthesizer.de/source/books/formant-pro.htm
Alleen is de versie op die site duitstalig, en ik heb liever een Nederlandstalig of Engelstalig exemplaar.

Prijs komen we vast wel uit.

Gewoon even voor de duidelijkheid:

Er zijn 3 Formant boeken.

-Formant, het originele boek
-Uitbreidingen voor Formant, dus voor de originele modular (de precieze titel ken ik niet)
-Formant Pro MSS2000, de "voortzetting" van Formant

In dat tweede boek staan allerlei extra modules voor je Formant en modificaties zoals VCLFO.
Die Pro MSS2000 beschrijft een (licht) andere modular dan de originele Formant.

Ik zeg het maar even zodat je niet per ongeluk het MSS2000 boek koopt wanneer je eigenlijk het uitbreidingenboek zocht.

op het ISBN gaan zoeken: ISBN 3-89576-099-4

meestal vind je er dan wel ergens een die NL is :)

@Nicolas 2000: Ik heb het originele boek thuis liggen. Ik wist dat er nog twee boeken waren. Ik dacht dat er naast het originele boek maar 1 ander boek was.
Ik zou ze natuurlijk graag allemaal hebben, maar het gaat me nu vooral om dat boek met de uitbreidingen. Als ik me niet vergis staat daar o.a. een stepsequencer en een suboscillator in beschreven.
Kun je daar inderdaad de exacte titel en het ISBN nummer eens van opzoeken als je wilt?
Je hebt trouwens pb (gaat over heel iets anders).

Ik kan me geen step sequencer of suboscillator herinneren in het uitbreidingenboek. Misschien dat die dan in het MSS2000 boek staan?

In het uitbreidingenboek staat oa digitale klaviersturing en krimisizer in (niet interessant) maar ook vclfo (wel interessant), ring modulator en/of noise, sample&hold... Zo uit het hoofdje. :)

Ik kan me geen step sequencer of suboscillator herinneren in het uitbreidingenboek.

Er staat een 256-step sequencer in de appendix (zonder printontwerp). Ik merk net dat ik de PDF van dat boek op mijn HD heb staan namelijk :D

Met ZN425 converters en 2112 SRAM chips en drie kilo logic chips. Ik zou er niet aan beginnen...

Extra modules:
ADSR-Controller
VC-LFO
LF-VCO
Digital noise
Envelope follower
S&H
Waveform-processor
Mixer
440 Hz reference osc

Ik zie ook geen subosc staan.

én krimisizer! Vergeet de meest nutteloze module ooit niet! :)

Als je hem als PDF hebt kan dat renepela misschien ook wel vooruit helpen.

Ja ik zat alleen even snel het hoofdstuk "nieuwe modules" door te kijken, maar onder "aanpassingen bestaande modules" staan ook nog wat dingen die toch min of meer nieuw zijn:

Triple resonator
Parametric EQ
Ringmod
Phase shifter
Krimisizer
Digitale reverb

Op deze site: www.musixsynthesizer.de worden diverse modules beschreven en de meeste komen volgens die site uit het formant pro boek. Vandaar mijn interesse.
Hier: http://www.musiksynthesizer.de/module/divider_formant_pro.htm wordt bijvoorbeeld een suboscillator beschreven en helemaal onderaan die pagina staat dat hij oorspronkelijk uit het formant pro boek komt.

Mijn modular mist een suboscillator en sequencer mogelijkheden dus met name in die modules heb ik interesse.
Ik heb zelf een suboscillator in elkaar geknutseld van Scott Bernardi (dual Sine suboctave), maar om een of andere vage reden krijg ik die niet goed werkend. Had dus graag iets anders gebouwd en die suboscilaltor van die site ziet er redelijk simpel uit.

Die printplaat van die subosc ziet er inderdaad uit als Formant Pro (naast dat het erop geschreven staat). Ik heb zelf de Dual VCA uit de Formant Pro en die gebruikt hetzelfde format.

Overigens ziet het er niet ingewikkelder uit dan twee opamps en een 4024 deler en wat weerstanden. Ik zie geen andere componenten op die print. Feitelijk dus niet echt een subosc maar alleen een divider. Een subosc kan ook andere waveforms maken dan alleen maar een blok.

Ik merk net dat ik de PDF van dat boek op mijn HD heb staan namelijk

Kan ik die pdf ergens downloaden? Of is hij te mailen? Ik zou er erg blij mee zijn.
Dan mis ik alleen nog het MSS2000 boek.
Is die ooit in het Nederlands verschenen?

Status
Please reply by conversation.
Back