z3ta+ 2 is uit!

Ik heb destijds 19 euro voor Z3ta+ betaald. No way dat ik daar 40 euro op ga gooien voor zo'n update. Misschien als het ooit nog eens een tientje wordt.

ik ben nog altijd niet weg van de GUI, maar ze ziet er gelukkig al beter uit dan versie 1.
Man, wat een kut-GUI was dat zeg !

En zo uniek vind ik de sound niet hoor. Alternatieven genoeg.

Ooit de volledige versie 1 gekocht, achteraf nooit veel gebruikt. Upgraden zit er dus niet in :)

Ben wel benieuwd naar deze vernieuwde z3ta+, is er al een demo beschikbaar?

Cakewalk doet geen demo bij mijn weten.

Ik heb de eerste versie nooit gehad dus kan helaas niet vergelijken. Maar ik ben nu al een behoorlijke tijd met Z3TA+ 2 aan het werk en ik moet zeggen dat de synth mij uitermate goed bevalt en ook steeds vaker in mijn tracks gebruikt word. Mooie volle klank en vooral de waveshaper features zijn echt super om niet alledaagse geluiden te bouwen.

Wat mij betreft een aanrader.

Het ziet er naar uit dat het gewoon zeta 1 is in een nieuw jasje, met een heleboel nieuwe presets mocht je daar van houden. De waveshaper is nu ook mooi geïntegreerd, vrijwel alles heeft nu ook een grafische weergave (filters, standaard osc en lfo).

Het enige nieuwe wat ik tot nu toe ben tegen gekomen is portamento, waarbij je individueel kunt instellen hoe lang hij naar onder of boven buigt. Op zich wel handig, scheelt wat extra automation.

Cakewalk doet geen demo bij mijn weten.

Ik heb de eerste versie nooit gehad dus kan helaas niet vergelijken. Maar ik ben nu al een behoorlijke tijd met Z3TA+ 2 aan het werk en ik moet zeggen dat de synth mij uitermate goed bevalt en ook steeds vaker in mijn tracks gebruikt word. Mooie volle klank en vooral de waveshaper features zijn echt super om niet alledaagse geluiden te bouwen.

Wat mij betreft een aanrader.

Ah oke.
Thanks voor je reactie, ga hem misschien toch aanschaffen :)

Fijn synthje maar hij is ontzettend buggy,is bijna niet fatsoenlijk mee te werken als je wat dieper gaat editten...las op KVR dat ze bezig zijn met fixes maar dat gaat nog wel een paar weekjes duren...

Fijn synthje maar hij is ontzettend buggy,is bijna niet fatsoenlijk mee te werken als je wat dieper gaat editten...las op KVR dat ze bezig zijn met fixes maar dat gaat nog wel een paar weekjes duren...

Er wordt inderdaad met prioriteit aan gewerkt. Denk dat het eerder vroeger dan later zal zijn dat de update uitkomt. Cakewalk is zich bewust van de problemen.

En hoe is het nu ermee dan?

En hoe is het nu ermee dan?

Paar weekjes... Nou, zijn de updates er al? Werkt 'ie al stabieler?

Het enige nieuwe wat ik tot nu toe ben tegen gekomen is portamento, waarbij je individueel kunt instellen hoe lang hij naar onder of boven buigt. Op zich wel handig, scheelt wat extra automation.

Dat zit ook al in 1 hoor.
Bij de OSC sectie, naast osc 6. ;)

Ik heb destijds 19 euro voor Z3ta+ betaald. No way dat ik daar 40 euro op ga gooien voor zo'n update. Misschien als het ooit nog eens een tientje wordt.

Het zou me niet verbazen dat er ook erg veel veranderingen zijn die je niet ziet. Namelijk stevig verbeterde audio qualiteit. Dat zou je toch verwachten na zoveel jaren evolutie op vsti gebied en niet te vergeten dat computers vandaag 10x sneller zijn

*edit:
Ok, kmoet zeggen dat dat demo filmpje op hun site alles behalve veelbelovend klinkt! :/

Het zou me niet verbazen dat er ook erg veel veranderingen zijn die je niet ziet. Namelijk stevig verbeterde audio qualiteit. Dat zou je toch verwachten na zoveel jaren evolutie op vsti gebied en niet te vergeten dat computers vandaag 10x sneller zijn

Of een minder resource slurpende engine.

Back