Roland JX8P met PG800 programmer

Status
Please reply by conversation.

DenBaitos

Ingeburgerd
Ik zoek een Roland JX8P met PG800 programmer. Heb je enkel een PG800 programmer te koop, mag je me ook contacteren (privé bericht op synthforum).

Bedankt.

Nog steeds op zoek. Een MKS-70 met PG800 programmer is me ook goed. Ik betaal een mooie prijs en zorg voor een snelle afhandeling.

Samengevat ben ik dus geïnteresseerd in een
- Roland PG800 of
- Roland JX8P met PG800 of
- Roland MKS-70 met PG800

In een JX8P of MKS70 op zich ben ik (nog) niet geïnteresseerd. Eerst die programmer, dat is de bottleneck.

Groetjes,
Maarten

ik heb wel een pg800, in een tasje, maar, waar kan zo'n ding nog meer op? ook op rek spullen?

mc_kwok> Bedankt. Ik kende dit alternatief wel al maar ik vind dat het er niet goed uitziet. Ik hou niet van lampjes en lichtjes. Het bezwaar is dus puur cosmetisch van aard. Voor de rest lijkt me dat perfect inderdaad.

Leo> Heb je een privé-bericht gestuurd.

Bij nader inzien ben ik niet geïnteresseerd in de combinatie MKS-70 en PG800. Patch structuur van de mks70 te moeilijk, er zit een noise gate op en de lfo's beginnen te lopen vanaf het moment dat je op een toets drukt en zijn dus niet continu.

Dus enkel de PG800 alleen of de combinatie JX8P+PG800.

Bedankt!

dat de golfvorm altijd gereset word bij elke toetsaanslag...? dat zou kleut'n zijn idd...

Wel. Enkel als er geen noot meer aan het spelen was op het moment dat je een nieuwe speelt. Dus als je een noot indrukt en dan nog één zonder de vorige los te laten, loopt die LFO wel mooi door.

Ben (bijna) voorzien van een PG800. Nu moet ik enkel nog een JX8P zien te vinden.

PB me. Ik betaal een mooie prijs.

Op de JX10 en MKS-70 begint die LFO steeds opnieuw, volgens degenen die ermee gewerkt hebben (verschillende mensen op Gearslutz - komt voor in verschillende threads ook). Ik geloof dat. Op mijn poly 800 is dat ook zo ten ander. Ik vind dat zeer vervelend.

Op mijn poly 800 is dat ook zo ten ander. Ik vind dat zeer vervelend.
dus als ik het goed begrijp word de LFO gereset (qua nul doorgang) nadat ALLE toetsen zijn los gelaten en er tenminste weer 1 is ingedrukt? ...het is geen free/doorlopende oscillatie dus... ik wist niet dat dat bij de poly-800 ook niet zo was...

dus als ik het goed begrijp word de LFO gereset (qua nul doorgang) nadat ALLE toetsen zijn los gelaten en er tenminste weer 1 is ingedrukt? ...het is geen free/doorlopende oscillatie dus... ik wist niet dat dat bij de poly-800 ook niet zo was...

Inderdaad. Hij is niet 'free running'. Ik hou er net van om om de x aantal beats een kort geluidje in een nummer te steken dat dan telkens een beetje anders gefilterd is. Om de boel wat interessant te maken (cf. dub techno). Met een LFO die telkens opnieuw begint heb je dan steeds hetzelfde geluid natuurlijk met dezelfde filtering. Met een trage free running lfo zou de volgende noot anders gefilterd zijn dan de vorige. Beetje 'groove la chord' (aril brikha) achtig dus.

apart zeg... ik vraag me af wat dan de ten grondslag moet zijn geweest dat ze er geen free running in hebben gezet... bij een softsynth kan ik begrijpen dat de boel op een gegeven moment (bij stilte) op non actief gaat om zo CPU kracht te sparen maar toch niet bij een standalone synth (module) uit de jaren 80?!?

Deed de Alpha Juno niet ook zoiets?

Moet hem maar weer eens een keer op de kop tikken om er achter komen, tegen de huidige prijzen...:biertje:...

Status
Please reply by conversation.
Back