Phonic Helix

quisquater

Ebos
Ik kocht een poosje geleden een Phonic Helix Firewire 18 zonder hem te testen voor een prijs waar vooral de verkoper heel tevreden moet over geweest zijn...

Ik sloot hem thuis aan en ... wist meteen een kat in een zak gekocht te hebben. Twee grote problemen:
  • hij maakte onwaarschijnlijk veel, zeer storend, ventilatorlawaai
  • vrijwel alle kanalen sisten, kraakten en lieten storingsgeluiden horen dat het absoluut helemaal geen lieve lust meer was
De Helix open gemaakt, de ventilator vervangen door een stiller type en alle solderingen van potmeters en vooral de drukschakelaartjes opnieuw gesoldeerd...het ding werkt nu naar behoren!

Ik wou dit toch even posten mocht er iemand anders op dit forum ook met een probleem Helix mixer zitten.

Dank je voor de info.

Nou, ik ben beniewd.., ik heb een kleinere Phonic onderweg (nieuw, van een winkel). Als ik het goed begrijp zijn er nogal wat van die mixers die op maandagochtend gemaakt zijn... jammer, want het idee om direct vanuit de kanalen indiv sporen naar een interface te sturen is natuurlijk erg puik. maar dan moet het wel betrouwbaar blijven werken...

Inmiddels nog last van terugkerende problemen ?

Mocht er intern wat gerepareerd moeten worden, zijn ze een beetje handig te servicen ?
(Als het goed is ga ik daar dan pas vanaf 2 jaar mee te maken krijgen...)

grtn

Lijkt prima te werken tot zover, en 't klinkt fatsoenlijk voor het doel.

... alleen ZIE ik helemaal niks meer. Allemachtig, waarom zelfs TWEE blauwe LEDs op volle sterkte ?! 8):?

Back