alesis modfx reeks, dual gate/compressor, crossover en dual EQ.

Status
Please reply by conversation.

SirSickSik

zwaar behaard lid
Ik ben nog op zoek naar:

Individuele stereo multi-FX's voor zowel mijn melodie (waldorf blofeld) en bass (DSI mopho) synthesizers.
Ik heb hier al een ensoniq DP-4 staan, maar mijn probleem daarmee is dat de besturing van de FX-parameters via een menuutje gaat (en daarmee erg langzaam) of via 16-bit sysex. En ik wil zo snel mogelijk toegang tot de parameters voor snelle LIVE bewerking. In de buurt komt de MOFX, maar ik vind 16-bit wel een beetje te weinig dan (liever analoog voor over de mopho en minimaal 24-bit of analoog voor over de blofeld). Bijkomende eisen: minimaal 2 FX per keer (+! directe besturing mogelijkheden door voldoende knoppen/midiCC mogelijkheden voor alle FX-parameters).

Daarnaast zoek ik nog een "goede" compressor om mijn kick af te maken. "Goed", dwz dat ik er geen honderden euries aan uit wil geven, maar dat de compressor bekend staat als goeie kick compressor voor een (kei)harde punch. Ik heb al een DBX 266XL, dus een andere compressor voor een beetje combi-werk is ook wel leuk. (maar niet noodzakelijk als deze zoektocht anders maanden gaat duren XD)

Tot slot heb ik nog een EQ nodig om mijn kick-geluid te kunnen shapen. Twee kanalen is hierbij geen overbodige luxe, gezien de gehele seriele/parallele FX sectie rondom de kick.

groeten van de sik

compressor/gate 19", EQ 19"/stompbox en +-10U 19" rack/studiomeubel? gezocht

compressor/gate 19", EQ 19"/stompbox en +-10U 19" rack/studiomeubel? gezocht

dames en heren, komende week krijg ik weer mijn salaris binnen dus ik wil mijn kick+bass sectie af gaan maken...
Is er hier nog iemand met een goede dual mono compressor 1U (ik heb al een DBX 266XL staan, een ander zou mooi zijn) waarmee ik mijn kick "af kan punchen" en mijn bass-synthesizer tegelijk kan sidechainen?

Ook nog gezocht is een dubbele EQ, liefst ook 1U en anders meerdere stompbox eq's...

en om alles weer op te kunnen hangen heb ik weer iets van 10 U aan rackspace nodig...of een ....studio meubel? heb hier in ieder geval zo'n 14U aan spullen staan waarvan 7U in een zelfgemaakte houten kist.
Dus mocht iemand een studiomeubel kwijt willen en aan mijn gearlist te zien dat ik het wel kwijt kan..laat het me even weten (afmetingen max 2.5m lang, 1m diep en 1.5m hoog). Wat ik zelf erg vet zou vinden is als ik nu heeeel toevallig 3 verrijdbare kastjes vind die je snel kunt verplaatsen en weer aan elkaar kunt schakelen..:kroon:

kom op, jij je geld, ik me set verbeterd :)

sik

oja, en ik ben misschien ook nog op zoek naar een lexicon LPX-5 met een peavy 1600x controller or MRC voor mijn melodie/bass sectie (hangt er vanaf of ik ze alletwee, LPX+MRC/peavy kan vinden en moet me nog iets meer inlezen in het apparaatje alvorens ik besluit (22/8/2011, vanmiddag dan...))

Ik heb nog een Rocktron model 360 dual mono compressor met sidechain.
Je mag die hebben voor 110 euro.
Daarnaast nog een mooie Lexicon lxp 15 mkII waarvoor ik 290 wil.
Laat maar weten als je interesse hebt.
Eventueel heb ik nog een Boss VF-1 multiFX die misschien ook aan je eisen voldoet.

ik zoek toch echt een compressor waarvan ik zelf de (snelle) attack en release kan instellen.

Enerzijds moet die mijn kick kunnen compressen en van punch voorzien/terug krijgen en daarnaast moet die tegelijk mijn bass-synthesizer weg kunnen drukken zodat die de ruimte krijgt.
Dus eerst heb ik de kick+bass die door een compressor gaan, van daaruit naar een cross-over die de frequentie-lagen split, hierna verschillende effecten over de verschillende lagen, mixer in en nog eens compressen. En dan dus nog ergens hier een EQ tussen.. Als het goed is moeten mijn kick+bass dan eindelijk hun werk goed doen 8~

ok, ik denk dat er eruit ben qua multi-FX sectie.. Na lang zelfberaad zoek ik de (gehele) Modfx serie van alesis

daarnaast dus ook nog:
-een side-chainable dual-mono gate/compressor (zie omschrijving+redenen in berichtje hierboven)
-dubbele EQ 2 losse EQ's
-een crossover om mijn bass+kick doorheen te gooien en te mixen/splitten in lage en hoge kanalen (dus niet voor de speakers/versterkers bedoeld! gaat van hieruit naar de mixert)

bitrman, faze, philtre en Metavox van alesis gezocht

bitrman, faze, philtre en Metavox van alesis gezocht

update: alesis phlngr is binnen, smashup compressor onderweg en Ampliton in de communicatie-fase.

zoek dus nog de bitrman, faze, philtre en Metavox

ps. nu kom ik er net achter dat de adapter-pin anders is dan gebruikelijke stompboxjes..dus als iemand een multi-adapter heeft voor de hele set is dat ook erg fijn :)

ok, even een dwaling van mijn zijde, ipv de philtre wil ik natuurlijk een analoge stereo filter, bijvoorbeeld een Akai MFC42 :)
faze heb ik ook binnen
dus nog gezocht: bitman, metavox en Akai MFC42

bitrman,MFC42(of andere analoge stereo bitcrusher/filter),geigercounter,crossover,EQ)

bitrman,MFC42(of andere analoge stereo bitcrusher/filter),geigercounter,crossover,EQ)

hallo hallo, is er nog iemand die een dezer spulletjes heeft staan en er afstand van zou kunnen doen? :D
-alesis bitrman
-akai MFC 42
-geigercounter
-crossover (mocht het er zijn....een dubbele stereo versie zou fantastisch zijn voor het doel!->bass en mid/hoog van zowel basskick als basssynthesizer splitsen voor verdere bewerking)
-EQ? (stereo EQ, liefst met schuiven boven elkaar)
-vermona active filter?

sik

hallo hallo, is er nog iemand die een dezer spulletjes heeft staan en er afstand van zou kunnen doen? :D
-alesis bitrman
-akai MFC 42
-geigercounter
-crossover (mocht het er zijn....een dubbele stereo versie zou fantastisch zijn voor het doel!->bass en mid/hoog van zowel basskick als basssynthesizer splitsen voor verdere bewerking)
-EQ? (stereo EQ, liefst met schuiven boven elkaar)
-vermona active filter?

sik

yoyo evt hebk een bitrman voorje..doet hierniks..knop af / maar ..das te doen ..zo kocht ik m ook
wel rete zeld zaam lijkt t ..zie mnooit ..koste mij80 eu
hoort wel

Status
Please reply by conversation.
Back