stamptechno

seiko

Unprofessional Abuser
lekker hoor. Speedy als in SpeedyJ? Doet wel een beetje denken aan het Loudboxer album.

Lekkere groove vind de "hihat ruis" wel een beetje hard/schel, maar de groove zit er goed in!

Afkomstig van Antwerpen...?
Zoals ze "bij ons" zeggen: bangelijk :)

van't stad zoals ze zeggen, op't zuid meerbepaald ;-)

lekker hoor. Speedy als in SpeedyJ? Doet wel een beetje denken aan het Loudboxer album.

exact waarop ik me inspireerde....

trouwens gemaakt op MPC5000

Klinkt goed hoor! Doet inderdaad aan Loudboxer denken, maar dat was de bedoeling begrijp ik. In dat geval: missie geslaagd :okdan:

Heb je hiervoor overigens alleen een MPC-5000 gebruikt, of ook nog andere spullen? Samples gewoon zelf hier en daar vandaan gehaald neem ik aan? En heb je de onboard synth nog gebruikt, of niet?

Goeie sound Seiko,
Alleen de bassdrum had er van mij iets beter uit mogen knallen (sidechain aggressiever toepassen?)

Ben inderdaad ook benieuwd hoe je dit gemaakt hebt; Met loops(hoophetniet), samples, of alle geluiden zelf gemaakt met synths?

quasi al mijn nummers zijn samenraapsels van geluiden/loops die ik maak met mn hardware (zie signature) , en dan opneem in ofwel Ableton of MPC5000 om daarin dan het nummer verder uit te werken.
Soms smijt ik er ook nog één of andere prefab-percussie-loop tussen al dan niet nog opgeknipt/FX'ed/etc om er een eigen twist aan te geven zodat het in het nummer past, omdat ik wél al gemerkt heb dat professionele loopmakers dit beter kunnen dan ikzelf.

't is in elk geval géén '5 loopjes van een 'no kick sample cd met daaronder een kick van de vengeance sample cd' ;-)

Goeie sound Seiko,
Alleen de bassdrum had er van mij iets beter uit mogen knallen (sidechain aggressiever toepassen?)

Ben inderdaad ook benieuwd hoe je dit gemaakt hebt; Met loops(hoophetniet), samples, of alle geluiden zelf gemaakt met synths?

helaas geen sidechain op MPC...dan zou ik het in ableton moeten doen

Back