Zelfbouw oscilloscoopje

manvsmachine

Electribe junk
Ik heb me laatst een oscilloscoop kitje besteld en dit inmiddels gebouwd.

Dit leek mij vooral kwa prijs erg leuk.

Het gaat om een digitale scoop gebaseerd op een Atmel AVR processor.

Het geheel is erg compact en aan te passen kwa opbouw. Dit kan dus erg interessant zijn om in een zelfbouw synth/modular te bouwen voor visualisatie.

Het bouwen opzich is redelijk eenvoudig mits je de versie met voorgesoldeerde SMD componenten koopt.

Ik heb het scoopje uiteindelijk gekocht met als doel wat metingen te kunnen doen aan andere zelfbouw projectjes.

Met een maximale sample frequentie van 1Mhz en een maximale ingangsspanning van 50V is het uiterarad wel een redelijk beperkt apparaatje.

Het is hier te bestellen:

http://www.seeedstudio.com/depot/index.php?main_page=product_reviews&products_id=446

En een linkje naar de infopagina

http://www.jyetech.com/Products/LcdScope/e062C.php

IMG_0401.JPG

Testje met een electribe A aangesloten

Ziet er goed uit! Aantrekkelijk geprijsd ook trouwens :okdan:

Klopt je moet er alleen niet teveel van verwachten :). Al moet ik wel zeggen dat hier nog oude firmware opstaat en ik nog geen seriele adapter gemaakt heb om die te updaten.

Das leuk, zekers voor dat geld, heeft ie een geheugen functie, zodat je EG kan meten?

Er zit wel een geheugenfunctie op. Je schijnt dat ook weer via de pc uit te kunnen lezen.

Wow, lage prijs!

lijkt een beetje op die Doepfer module, indertijd:

http://www.doepfer.de/a1972.htm

Die doepfer module is een Velleman scoop :)

De prijs is zeker laag. Het valt me zowieso op dat het erg goedkoop is om iets in dollars af te rekenen en in China te bestellen. De verzendkosten zijn over het algemeen niet eens hoger dan dat je een pakketje binnen NL verstuurd. De levertijd die ik tot nu toe heb meegemaakt bij bestellingen in china bedraag gemiddeld 1 tot 1 1/2 week

32 euro en 65 cent bij betaling via paypal.

geen garantie dat het dit morgen ook weer kost aangezien de wisselkoers varieert per dag.

Mocht er nu iemand dit scoopje willen gaan bouwen ben ik altijd bereid tips en advies te geven. Met name wat betreft de assemblagehandleiding. Daar zitten een paar haken en ogen aan. Maar met goed puzzelen valt er uit te komen :)

32 euro en 65 cent bij betaling via paypal.

geen garantie dat het dit morgen ook weer kost aangezien de wisselkoers varieert per dag.

Ik denk dat je 23 bedoelt ipv 32, aangezien hij $28 kost (met nog geen $4 verzendkosten).

Ook maar eentje besteld. Ik heb een goede scope (dual 20 MHz) maar die is analoog en eentje met een trigger en hold is af en toe ook wel welkom. Zeker voor deze prijs...

Ik heb nog iets meer betaald dan de huidige 28 dollar:)

Ik heb er vandaag 2 besteld

Leuk project om te bouwen
Als je boven de 50 dollar besteld, dan zijn er geen portokosten.

ik heb ook eens zoiets gezien bij DealerExtreme ingebouwd in een Nintendo kastje en voor audio toepassingen ook heel geschikt. Kost ook niks.
zal eens kijken of ik het nog kan achterhalen, benaming was wel DSO ....

De mijne draait ook. Het stelt qua bouwpakket weinig voor, 99% van de componenten is SMD en zit er al op. Inderdaad eventjes opletten bij de bouw want de online bouwhandleiding is van een nieuwer model met een iets andere printplaat, en het schema is uitgebreider dan wat je krijgt.

Alvast een tip: de handleiding zegt dat je de pin-headers eerst aan het display moet solderen, en daarna het geheel aan de hoofdprint. Dat kan voor die nieuwe versie, maar voor deze oudere versie zitten de 2-pins headers nogal krap (en eentje zit zelfs onder het koelblokje). Het is dus handiger om die eerst op de hoofdprint erin te zetten, want daar kun je later niet meer bij.

Je kunt hem overigens testen voordat je het scherm vastsoldeert (handig omdat er het een en ander onder het scherm gesoldeerd zit). Als de header op de hoofdprint zit kun je het scherm erop doen en wat schuin houden, dan maken alle pinnen contact. Het zal een hele klus zijn om dat scherm weer los te maken als je later merkt dat er iets niet goed zit...

De mijne draait ook. Het stelt qua bouwpakket weinig voor, 99% van de componenten is SMD en zit er al op. Inderdaad eventjes opletten bij de bouw want de online bouwhandleiding is van een nieuwer model met een iets andere printplaat, en het schema is uitgebreider dan wat je krijgt.

Alvast een tip: de handleiding zegt dat je de pin-headers eerst aan het display moet solderen, en daarna het geheel aan de hoofdprint. Dat kan voor die nieuwe versie, maar voor deze oudere versie zitten de 2-pins headers nogal krap (en eentje zit zelfs onder het koelblokje). Het is dus handiger om die eerst op de hoofdprint erin te zetten, want daar kun je later niet meer bij.

Je kunt hem overigens testen voordat je het scherm vastsoldeert (handig omdat er het een en ander onder het scherm gesoldeerd zit). Als de header op de hoofdprint zit kun je het scherm erop doen en wat schuin houden, dan maken alle pinnen contact. Het zal een hele klus zijn om dat scherm weer los te maken als je later merkt dat er iets niet goed zit...

Er is wel een correcte handleiding beschikbaar. Maar dan moet er even gezocht worden naar de oude versie.

Back